Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaba, Ahmet
dc.contributor.authorOran, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-10T11:34:37Z
dc.date.available2020-12-10T11:34:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262196
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokullarda görevli öğretmenlerin algılarına göre, ilkokul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışları ile öğretmenlerin yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu araştırma, ilkokul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışları ile öğretmenlerin yaratıcılık algı düzeylerinin bazı demografik özellikleri çerçevesinde anlamlılık düzeylerinin ortaya çıkarılması, aralarındaki ilişki düzeylerinin belirlenmesi ve öğretimsel liderliğin öğretmenlerin yaratıcılık algısı üzerindeki etkisinin açıklanmasına yönelik desenlenmiştir. Bu yönüyle araştırma ilişkisel tarama modelinde yapılandırılmış betimsel bir çalışma özelliği göstermektedir.Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Muş il merkezinde bulunan ilkokullarda görevli 235 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışları düzeyini belirlemek için Şişman (2014) tarafından geliştirilen ''Öğretimsel Liderlik Davranışları'' ölçeği ile öğretmenlerin yaratıcılık düzeylerini belirlemek için ise Uçar (2015) tarafından geliştirilen ''Öğretmen Yaratıcılığı'' ölçeği kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, ilkokul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarını öğretmenlerin algılarına göre çoğu zaman yerine getirdikleri belirlenmiştir. İlkokul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarında yaş değişkenine göre anlamlı farklılık belirlenirken cinsiyet, medeni durum, mesleki kıdem ve okuldaki çalışma süresi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık saptanmamıştır.Öğretmenlerin yaratıcılık düzeylerinin çoğu zaman seviyesinde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin yaratıcılık düzeyleri ile cinsiyet, medeni durum, yaş, mesleki kıdem ve okuldaki çalışma süresi arasında anlamlı bir farklılık belirlenmemiştir. Öğretmen algılarına göre ilkokul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışları ile öğretmenlerin yaratıcılık düzeyleri arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişki belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Öğretimsel Liderlik, Okul Yöneticiliği, Yaratıcılık, İlkokul, Öğretmen
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the relationship between the instructional leadership behaviors of primary school principals and their creativity levels according to the perceptions of teachers in primary schools. This research is designed to reveal the meaningfulness levels of elementary school principals' instructional leadership behaviors and teachers' creativity perception levels within the framework of some demographic characteristics, to determine the relationship levels between them and to explain the effect of instructional leadership on teachers' creativity perception. In this respect, the research shows a descriptive study structured in the relational survey model which is one of the survey models.The study was conducted with 235 teachers working in primary schools in Muş city center in 2018-2019 academic year. In the study, man Instructional Leadership Behaviors öl scale developed by Şişman (2014) was used to determine the level of instructional leadership behaviors of school principals and Teacher Creativity scale developed by Uçar (2015) to determine teachers' creativity levels.According to the results of the study, it is determined that primary school principals perform instructional leadership behaviors most of the time according to teachers' perceptions. While there was a significant difference in the instructional leadership behaviors of primary school principals according to the age variable, no significant difference was found according to the variables of gender, marital status, professional seniority and working time in school.It has been determined that the creativity levels of the teachers are mostly at the level of time. There was no significant difference between teachers' creativity levels and gender, marital status, age, professional seniority and working time at school.According to the teachers' perceptions, there is a positive and moderate relationship between the instructional leadership behaviors of primary school principals and the creativity of teachers.Key Words: Instructional Leadership, School Management, Creativity, Elementary School, Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışları ile öğretmenlerin yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between teaching leadership behaviors of primary school managers and creativity levels of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-31
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10317905
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617827
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess