dc.contributor.advisor | Kozikoğlu, İshak | |
dc.contributor.author | Tunç, Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:34:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:34:27Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262152 | |
dc.description.abstract | İngilizce öğreniminde öğrenci başarısını etkileyen çeşitli faktörler vardır. Öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları, özgüvenleri, motivasyonları, kaygı düzeyleri, öğrencilerin içe ya da dışa dönük olmaları gibi duyuşsal ve kişisel faktörler yabancı dil öğreniminde çok etkilidir (Genç ve Bilgin Aksu, 2004). Ülkemizde eğitimdeki önemli problemlerinden biri de okul sayısının yetersiz olmasıdır. Okul sayısı yetersiz olduğu için öğrencilerin öğretim gördüğü sınıfların kalabalık olması eğitimin niteliğini düşürmektedir (Öğülmüş ve Özdemir, 1995). Sınıfların kalabalık olmasından kaynaklanan problemler, zamanın yetersiz olması, konuları ders süresinde yetiştirme kaygısı, öğrencilerin derse hazırbulunuşluk seviyelerinin düşük ve farklı olması gibi faktörler öğretmenlerin ders içinde anlatım yöntemine ağırlık vermelerinde etkili olmaktadır. Ayrıca yabancı dil derslerinde öğrencilerin dersi çok daha iyi anlayabilmesi için derste kullanılan yöntem ve teknikler de büyük bir öneme sahiptir ki bu konu doğrudan öğretmenlerin mesleki yeterlilikleri ile ilgilidir (Özer ve Korkmaz, 2016).Öğrencilerin yabancı dil öğrenmenin gerekliliğini anlayamamış olması ve yabancı dile ilgi duymamaları motivasyonlarını büyük ölçüde etkilemektedir. Öğretenden kaynaklanan problemler, ders saatlerinin yetersiz olması, ders programları içinde esnekliğe fazla yer verilmemesi, derste kullanılan materyallerin yetersizliği, ders içinde teknolojiden yeterli düzeyde faydalanılmaması, derste teoriye ve gramer öğretimine fazla ağırlık verilmesi, öğrencinin derse karşı önyargıları, İngilizce dersi için ekstra hiçbir çabanın sarf edilmemesi, ders içinde İngilizcenin iletişim dili olarak kullanılmaması gibi faktörler İngilizce öğrenmeyi zorlaştırmaktadır (Özmat, 2016). Karakoyun (2008) ise sınıflardaki öğrenci sayısının, derste kullanılan materyal ve teknolojik araçların eksikliğinin, ders işlenirken dil becerilerinin eksik kalmasının, sosyoekonomik çevrenin dil öğrenme konusundaki etkisinin, öğretmenlerin derslerdeki tutum ve davranışlarının yabancı dil öğrenimini büyük ölçüde etkilediğinin üzerinde durmuştur.İngilizce öğrenimini ve öğretimini etkileyen birçok faktör olmakla birlikte Özmat (2016) yaptığı doktora tezinde bu faktörleri öğrenme kaynaklarından, öğretimin niteliğinden, öğrenenden ve öğrenme ikliminden kaynaklanan zorluklar olmak üzere dört başlık altında toplamıştır. Bu çalışmada, İngilizce öğrenimini güçleştiren faktörler bu çerçevede ele alınacaktır. | |
dc.description.abstract | There are several factors that affect student achievement in learning English. Affective and personal factors such as students 'attitudes towards English course, self-confidence, motivation, anxiety levels, students' inward or outward orientation are very effective in foreign language learning (Genç & Bilgin Aksu, 2004). One of the important problems in education in our country is the insufficient number of schools. As the number of schools is inadequate, the crowded classes of the students decrease the quality of education (Öğilmiş & Özdemir, 1995). The problems caused by the crowded classrooms, insufficient time, anxiety about raising the subjects during the course, low level of students 'readiness to the course and different factors are effective on the teachers' emphasis on the expression method. In addition, the methods and techniques used in the foreign language courses are of great importance for the students to understand the course much better, which is directly related to the professional competence of teachers (Özer and Korkmaz, 2016).The fact that students do not understand the necessity of learning a foreign language and they are not interested in a foreign language affects their motivation to a great extent. Problems caused by the teacher, insufficient hours, lack of flexibility in the curriculum, insufficiency of the materials used in the course, inadequate use of technology in the course, emphasis on theory and grammar teaching, prejudices against the course, no extra effort for the English course factors such as not being able to use English as a communication language make it difficult to learn English (Özmat, 2016). Karakoyun (2008), on the other hand, emphasized that the number of students in the classes, the lack of materials and technological tools used in the course, the lack of language skills during the course, the impact of the socioeconomic environment on language learning, and the attitudes and behaviors of the teachers in the lessons greatly affect the foreign language learning.Although there are many factors that affect the learning and teaching of English, Özmat (2016) has classified these factors under four headings in his doctoral dissertation: difficulties arising from learning resources, quality of teaching, learning and learning climate. In this study, the factors that make learning English difficult will be discussed within this framework. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İngilizce Öğrenimini Güçleştiren Faktörlere İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri | |
dc.title.alternative | Teachers' and Students' Opinions Concerning the Factors that Makes Learning English Difficult | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-20 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10309568 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.description.pages | 0 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |