Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Hasan
dc.contributor.authorGül, Sergen
dc.date.accessioned2020-12-10T11:34:19Z
dc.date.available2020-12-10T11:34:19Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262088
dc.description.abstractKimya deney ve gözlemle maddeyi ve değişimi inceleyen bir bilimdir. . Hızla değişen, karmaşık reaksiyonlar içinde bulunduran bedenimiz, evrenimizin adeta bir minyatürüdür. Bu sebeple kimya kendini ve evreni arama , aydınlatma çabasıdır. Bilinmeyenlerle dolu bu sistemleri aydınlatma da deneyi kullanmaktayız. Bu sebeple kimyayı ve kimya eğitimini deneysiz düşünmek mümkün olmayacaktır. Kuantum fiziğindeki gelişmeler ve Schrödinger dalga denklemi hesaplamalı kimya alanını doğurmuştur. Hesaplamalı kimya atom ve molekülleri 109kat büyüterek atomik ve moleküler olarak modellemektedir. Laboratuvara gitmeden deney yapabilme imkanı sağlamaktadır. Sanal gerçekçilik günümüzde birçok alanda kullanılmaya başlamıştır. Bu uygulama sanal bir evren yaratmaktadır. Peki sanal bir öğrenme evreni yaratabilir miyiz ? Moleküllerin uzaydaki geometrilerini dokunabilir miyiz ? Yada bir kimyasal reaksiyonda kırılıp oluşan bağları gözlemleyebilir miyiz ? Farklı moleküllerin dalga boylarına göre yaptığı floresans gözlerimizi kamaştırabilir mi ? Bu çalışma bu ve benzeri sorulardan ortaya çıkmıştır. Bu sebeple deneysel olarak sentezlenecek 18 imidazol molekülünün teorik olarak hesaplamaları Gaussian 09 programıyla yapılacaktır. Deneysel ve teorik sonuçlar birbirileriyle kıyaslanıp elde edilen veriler bilgisayar ortamında animasyon yapılacaktır.Yapılan animasyonlarla sanal gerçekçilik ortamı oluşturarak öğrenme sürecinde sanal gerçekçiliğin rolü araştırılacaktır. Öğretilmesi planlanan öğrenim çıktıları ; Floresans ve absorbansın temel mekanizması, moleküllerin uzaysal geometrileri, teorik ve deneysel çıktılar arasındaki farklar, hesaplamalı kimya alanının tanınmasıdır. İmidazol halkasının floresans aktivitesi nedeniyle hedef molekül ve eğitim materyali olarak imidazol türevleri seçilmiştir. Çalışma grubu Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kimya öğretmenliğinde öğrenim gören 30 öğrencidir. Araştırmada elde edilecek veriler ; ön-son test ve hatırlatma testi aracılığyla toplanacaktır. Çalışmada elde edilecek bulgular içerik analizine tabii tutulacaktır. Verilerin geçerliliği programlarla sınanacaktır.
dc.description.abstractChemistry is a science that examines matter and change by experiment and observation. . Our body, which changes rapidly and has complex reactions, is a miniature of our universe. For this reason, chemistry is an effort to search for itself and the universe and to illuminate it. We use experiments in lighting these systems full of unknowns. For this reason, it will not be possible to think chemistry and chemistry education without experiment. Advances in quantum physics and the Schrödinger wave equation gave rise to the field of computational chemistry. Computational chemistry models atoms and molecules as atomic and molecular by growing 109 times. It provides the opportunity to experiment without going to the laboratory. Virtual realism has started to be used in many areas today. This application creates a virtual universe. So can we create a virtual learning universe? Can we touch the geometry of molecules in space? Or can we observe the broken and formed bonds in a chemical reaction? Can fluorescence made by different molecules according to their wavelengths dazzle our eyes? This study arises from these and similar questions. For this reason, theoretical calculations of 18 imidazole molecules to be synthesized experimentally will be made with the Gaussian 09 program. Experimental and theoretical results will be compared with each other and the data obtained will be animated in computer environment. By creating virtual realism environment with animations, the role of virtual realism will be investigated in the learning process. Learning outcomes planned to be taught; The basic mechanism of fluorescence and absorbance is the spatial geometries of molecules, the differences between theoretical and experimental outputs, the recognition of the field of computational chemistry. Due to the fluorescence activity of the imidazole ring, imidazole derivatives were chosen as the target molecule and educational material. The study group is 30 students studying in Chemistry teacher at Yüzüncü Yıl University. Data to be obtained in the research; will be collected through pre-post test and reminder test. The findings to be obtained in the study will be subject to content analysis. The validity of the data will be tested by programs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title: Organik Kimyada İmidazol Halkasının Floresans ve Absorbans Aktivitelerinin Teorik ve Deneysel İncelenmesi, Bulguların Sanal Gerçekçilikle Öğretimi.
dc.title.alternativeTheoretical and Experimental Investigation of Fluorescent and Absorbance Activities of the Imidazole Ring in Organic Chemistry, Teaching the Findings with Virtual Realism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-17
dc.contributor.departmentKimya Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10332571
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages0
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess