Kimya öğretmen adaylarının yeşil kimya konusundaki görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Tarkın Çelikkıran, Ayşegül | |
dc.contributor.author | Kaya Tekli, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:34:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:34:17Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-11-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262079 | |
dc.description.abstract | Yeşil kimya kimyasalların zararlı etkilerini azaltıcı ve çevre kirliliği ölçüsünü azaltmak için gereksinimleri ortaya çıkaran kimyada oldukça yeni bir alandır. Bir başka deyişle, çevreye dost ürünler kullanılmasını ve sürdürülebilir enerjinin kullanılmasını amaçlayan bir daldır. Daha temiz bir dünya için bireylerin yeşil kimya konusunu bilmesi ve çevre üzerindeki katkılarının farkında olması gerekmektedir. Bu bireylerin yetiştirilmesinde kimya öğretmenlerinin rolü büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle geleceğin öğretmenleri olacak olan kimya öğretmen adaylarının yeşil kimya konusunda eğitilmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, dört hafta süren yeşil kimya etkinliklerinin kimya öğretmen adaylarının yeşil kimya konusundaki gelişmelerine nasıl katkı sağladığını incelemektir. Çalışmanın çalışma grubu 2019-2020 eğitim- öğretim yılı güz döneminde Van Yüzüncü Yıl Üniversitesinde Kimya Öğretmenliği programının son sınıfında öğrenim gören 13 kimya öğretmen adayından oluşmaktadır. Bu çalışmada araştırma deseni olarak nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması kullanılmıştır. Yeşil kimya etkinlikleri probleme dayalı öğrenme yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Veriler yeşil kimya etkinlikleri uygulanmadan önce ve uygulandıktan sonra olmak üzere iki kez gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Görüşme formunda altı adet açık uçlu soru yer almaktadır. Çalışmadan elde edilen veriler içerik analizine tabii tutularak yeşil kimya teması altında kodlar belirlenmiştir ve belirli kategoriler altında birleştirilerek çalışmanın bulguları sunulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre yeşil kimya konusunda verilen eğitim uygulamaları sayesinde öğretmen adaylarının yeşil kimyaya dair görüşlerinin olumlu yönde geliştiği sonucuna varılmıştır. Bulgulardan yola çıkılarak öğretmen adaylarına yeşil kimya konusunda kimya öğretmen eğitimi ders programlarında ders olarak okutulması ile kimya öğretmen adaylarının daha çevreci birer öğretmen olmalarında ve gelecekte yeşil kimya konusunda bilinçli bireyler yetiştirilmesinde katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | Green chemistry is a fairly new field in chemistry that reduces the harmful effects of chemicals and reveals the requirements for reducing environmental pollution. In other words, it is a branch that aims to use environmentally friendly products and use sustainable energy. For a cleaner world, individuals need to know about green chemistry and be aware of their contribution to the environment. The role of chemistry teachers is of great importance in the training of these individuals. For this reason, prospective chemistry teachers who will become the future teachers should be trained in green chemistry.The aim of this study is to examine how the green chemistry activities lasted four-week contributed to the development of chemistry teachers' views on green chemistry. The study group of the research consists of 13 preservice chemistry teachers studying in the last year of the Chemistry Teacher Education program at Van Yuzuncu Yil University in the fall semester of the 2019-2020 academic year. In this study, an action research from qualitative research patterns was used as a research design. Green chemistry activities were carried out with the problem based learning method. The data were collected through semi-structured interviews conducted twice with each participant before and after the application of green chemistry activities. There are six open-ended questions in the interview form. The data obtained from the study were analyzed through content analysis. According to the results obtained, it was concluded that, thanks to the training practices given in green chemistry, preservice teachers views on green chemistry developed positively. Based on the findings, teaching the subject of green chemistry as a lesson in chemistry teacher education programs is thought to contribute to the fact that chemistry teacher candidates become more environmentally friendly teachers and to raise conscious individuals about green chemistry in the future. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kimya öğretmen adaylarının yeşil kimya konusundaki görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of preservice chemistry teacher's views on green chemistry | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-19 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Green chemistry | |
dc.identifier.yokid | 10249268 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 646450 | |
dc.description.pages | 161 | |
dc.publisher.discipline | Kimya Eğitimi Bilim Dalı |