Eğitimde Ar-ge`nin önemi ve Ar-ge biriminin faaliyetlerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri (Van ili örneği)
dc.contributor.advisor | Memduhoğlu, Hasan Basri | |
dc.contributor.author | Durğun, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:34:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:34:15Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-07-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262068 | |
dc.description.abstract | Ar-Ge yönetim ve faaliyetlerini incelediğimizde, birimlerin altyapı ve yatırımları kadar örgütlerin bu yapıları kullanma becerilerinin de önemli olduğu görülmektedir. Ar-Ge örgütlerinde başarı kriterleri, temel yetenek ve üstünlükleridir. Örgütlerin üstünlükleri; faaliyetleri düzenleme yetenekleri, yeniliklere uygun proje çıktıları ve stratejik hedefleri ile orantılıdır. Ar-Ge örgütlerinde gerekli yatırımların sağlanabilmesi için, hükümet politikalarının stratejileri, beşeri gücün etkin kullanımı ve bunları yönetimsel yaklaşımlar ile güçlendirmek önem arz etmektedir. Bu kapsamda hazırlanan çalışma Milli Eğitim Bakanlığı'nın taşra teşkilatlarında oluşturdukları Ar-Ge örgütlerinin stratejik olarak planladıkları ve yürüttükleri proje faaliyetlerinin eğitime ve okulların dönüşümüne etkileri incelenmiştir. Çalışma beş ana bölüm şeklinde kurgulanmıştır. Ar-Ge örgütleri ve okul/kurumlarda görev yapan 19 katılımcı ile gerçekleşen görüşme neticesinde veriler toplanmış ve analiz edilmiştir. Çalışmanın örgütlerin Ar-Ge politikaları, Ar-Ge sorunları, usul ve esasları ile Ar-Ge birimlerinin temel yetenekleri, kurumsal işbirliklerine ve eğitimde 2023 Ar-Ge yönetişimine olumlu katkı sağlaması hedeflenmiştir. | |
dc.description.abstract | When R&D administrations and their practices are scrutinized, the abilities of the units to use sub-structures and investments are as important as the investments and infrastructures. Success criterias in R&D organizations are their basic abilities and superiorities. The superiorities of the organizations are parallel to their abilities to organize R&D activities, acquire strategic purposes along with project outcomes which are appropriate to innovations.In order to pave the way for investments in R&D organizations; the strategies of governmental politics, effective employment of humane power and empowerment of these with administrative approaches are significant. In this regard, in this study the impacts of the strategic projects conducted by R&D units, established in the rural parts of Turkey by Ministry of Naitonal Education, on education and transformations on schools have been analyzed.The dissertations consists of five main chapters. The data have been collected and analyzed through interviews carried out with 19 participants working in R&D units. The study is expected to contribute to working politics of R&D units, their basic capabilities, the solutions to their probable problems, procedures and principles, institutional cooperations and the administration of 2023 R&D. (Research and Development) | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitimde Ar-ge`nin önemi ve Ar-ge biriminin faaliyetlerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri (Van ili örneği) | |
dc.title.alternative | The importance of r&d unit in education and the views of principals and teachers about the pplicability of r&d activities (Sample of Van city) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10235881 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 626277 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |