Show simple item record

dc.contributor.advisorYükrük, Serap
dc.contributor.authorKoçer, Cansu
dc.date.accessioned2020-12-10T11:34:09Z
dc.date.available2020-12-10T11:34:09Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262017
dc.description.abstractBu araştırmada, müzik öğretmeni adaylarının bireysel ses eğitimi dersine yönelik öz yeterlik algılarının farklı değişkenler açısından incelenerek tespit edilmesi ve bu tespit doğrultusunda eğitim öğretime katkı sağlanması amaçlanmıştır.Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel türde tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu; Adnan Menderes Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Harran Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Trabzon Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim dalı üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim görmekte olan 157 erkek, 238 kız olmak üzere toplam 395 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Bireysel Ses Eğitimi Dersi Öz Yeterlik Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere bakıldığında; müzik öğretmeni adaylarının bireysel ses eğitimi dersine yönelik öz yeterlik algılarının orta düzeyde olduğu, cinsiyet ve okul değişkenine göre bakıldığında öz yeterlik algıları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olmadığı fakat madde bazında farklılıklar olduğu, sınıf değişkenine göre bakıldığında ise 4. Sınıf öğrencilerinin 3. Sınıf öğrencilerine göre öz yeterlik algılarının daha yüksek olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmadaki katılımcıların bireysel ses eğitimi dersine yönelik genel kaygı ve öz yeterlik algıları arasında orta büyüklükte ve ters yönde bir etki ve ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to determine the self-efficacy perceptions of music teacher candidates towards the individual voice training course by examining these perceptions in terms of different variables and contribute to education based on the findings obtained.This study is a descriptive survey model which is one of the quantitative research methods. The participant group of this study involves 157 male and 238 female in total 395 students ,third and fourth grade students, studying in the Department of Music Education at Adnan Menderes University, Atatürk University, Balıkesir University, Dokuz Eylül University, Gazi University, Harran University, İnönü University, Marmara University, Mehmet Akif Ersoy University and Trabzon University. In this study, `Individual Voice Training Course Self-Efficacy Scale` was used as a data collection tool. Considering the data gathered by the survey results; self-efficacy perceptions of music teacher candidates towards individual voice training course were found to be at moderate levels, according to the gender and school variable there is no statistically significant difference between their self-efficacy perceptions, but there are some striking differences based on per item, as for the grade variable, it was found that 4th grade students had higher levels of self-efficacy perceptions than 3rd grade students. Furthermore, the results revealed that there was a moderately large inverse impact and relationship between the participants' general anxiety and self-efficacy perceptions towards individual voice training course.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının bireysel ses eğitimi dersindeki özyeterlik algılarının incelenmesi.
dc.title.alternativeThe analysis of self-efficacy perceptions of music teacher candidates in individual voice training course.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-19
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10266513
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid646454
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess