Planlı eğitimin çocuk hemşirelerinin tıbbi hata yapma eğilimleri üzerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Manisa Celal Bayar Üniversitesi Hafsa Sultan Hastanesi çocuk kliniklerinde çalışan hemşirelere uygulanan planlı eğitimin tıbbi hatalar üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntem: Veri toplamak amacıyla, 17 sorudan oluşan ''Hemşire Tanıtım Formu'', geçerlilik ve güvenilirliğini Altunkan ve Özata'nın yaptığı ''Tıbbi Hataya Eğilim Ölçeği'' ve gerekli literatür taranıp gerekli uzman görüşü alınarak hazırlanan eğitim formu kullanılmıştır. Araştırma tanımlayıcı ve yarı deneysel tipte planlanmış, 15 Kasım 2019 ile 30 Aralık 2019 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Manisa Celal Bayar Üniversitesi çocuk birimlerinde çalışan tüm gönüllü hemşireler oluşturmuştur. Bulgular: Araştırmaya katılan hemşirelerin yaş ortalaması 29,36±5,47(min:21, max:43) yıldır. Araştırmaya katılan hemşirelerin %56,6'sı lisans mezunudur. Araştırmaya katılan hemşirelerin meslekte çalışma yılı ortalaması 8,04±5,19 yıl, hemşirelerin pediatri biriminde çalışma yılı ortalaması 5,42±3,93 yıl olarak bulunmuştur. Hemşirelerin %96,2'sinin tıbbi hatalara ilişkin gelişmeleri takip ettiği kaynak olmadığı, %98,1'inin tıbbi hata ile karşılaşma durumda hemen rapor ettiği ve %25,2'sinin ise en çok karşılaşılan tıbbi hata olarak malzemeden kaynaklı hataları bildirdiği bulunmuştur.Sonuçlar: Araştırmamızda, yapılan planlı eğitimin çocuk hemşirelerin tıbbi hataya eğilimi azalttığı bulunmuştur. Çocuk hemşirelerinin tıbbi hatalarını azaltmak için yıl içinde düzenli olarak güncel bilgiler doğrultusunda eğitim verilmelidir.Anahtar kelimeler: Tıbbi hata, çocuk hemşireleri, malpraktis Aim: This research was conducted to examine the effect of planned education applied to nurses on medical errors, in child clinics of Manisa Celal Bayar University Hafsa Sultan Hospital.Material and Method: In order to collect data, the `Nurse Introduction Form`, the `Medical Error Tendecy Scale` by Altunkan and Özata, and the training form prepared by obtaining the necessary expert opinion were used. The research was planned in descriptive and semi-experimental type, and was conducted between 15 November and 30 December 2019. The universe of the research was composed of all volunteer nurses working in the child units of Manisa Celal Bayar University.Results: In our study, the average age of the nurses was 29.36 ± 5.47 (min: 21, max: 43) years, 56.6% of them were undergraduate graduates. The average working years of the nurses participating in the study was 8.04 ± 5.19 years, and the average working years in the pediatrics unit was 5.42 ± 3.93 years. It was found that 96.2% of the nurses were not the source that followed the developments related to medical errors, 98.1% reported immediately in case of encountering medical errors and 25.2% reported the material errors as the most common medical error.Conclusion: In our study, it was found that planned education reduces the tendency of pediatric nurses to medical errors. In order to reduce the medical errors of pediatric nurses, education should be given regularly in line with current information.Key Words: Medical error, pediatric nurses, malpractices
Collections