Beden eğitimi öğretmen adaylarının yeterlikleri ve akademik öğrenme zamanına etkisinin incelenmesi (özel öğretim yöntemleri uygulaması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmen adaylarının yeterlikleri ve akademik öğrenme zamanı üzerine etkisinin araştırılmasıdır.Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evren grubunu beden eğitimi öğretmen adayları, örneklem grubunu ise amaçlı örneklem yöntemi ile seçilen Manisa Celal Bayar Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi Öğretmenliği bölümü 3. Sınıf toplam 24 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen `Beden Eğitimi Öğretmen Adayı Öğretmen Yeterliliği Ders Gözlem Formu''(BEÖAÖYDGF), Parker (1989) tarafından tasarlanan ve Munustur (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan `Akademik Öğrenme Zamanı –Beden Eğitimi Gözlem Formu''(AÖZ-BEGF), ile toplanmıştır. Verilerin analizinde ölçeğin geçerlik çalışmaları kapsamında açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri; güvenirlik çalışmasında madde toplam korelasyonu, cronbach alpha ve test tekrar test yöntemi kullanılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizinde ileri istatistik testlerinde kullanılan AMOS 22.0 programı, betimsel tablolar ile korelasyon analizlerinde SPSS 21.0 programı kullanılmıştır.Bulgular: BEÖAÖYDGF'nın AFA sonucunda, kalan 26 maddenin açıkladığı toplam varyansın %65,80 düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Ölçekte kalan 26 maddenin faktör yüklerinin 0,61 ile 0,84 aralığında olduğu tespit edilmiştir. DFA sonucunda ölçeğin uyum indeksleri RMSEA=0,05, GFI/AGFI=0,85, RMR/SMRM=0,06, NFI/NNFI=0,90 ve PGFI=0,91 olarak bulunmuştur. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre modifikasyon önerilerine uygun kovaryans bağlantıları ile model uyum indekslerinin genel olarak iyi ve çok iyi düzeylere ulaştığı, faktör yüklerinin yüksek, faktörler arası korelasyon katsayısının uygun aralıklarda olduğu tespit edilmiştir; faktör yüklerine ait t değerlerinin 0,01 düzeyinde anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Madde analizi sonuçlarına göre BEÖAÖYDGF Cronbach Alpha katsayısı 0,87; alt boyutların Cronbach Alpha katsayılarının 0,74 ile 0,79 aralığında olduğu ve ölçekteki tüm maddeler için madde-toplam korelasyonunun 0,30'dan yüksek (0,34 ile 0,67 aralığında) olduğu tespit edilmiştir. Ölçeğin pilot uygulama puanları ile ikinci uygulama puanları arasındaki korelasyon analizi sonuçlarına göre korelasyon katsayısının (r) 0,56 ile 0,78 aralığında ve istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre ölçeğin test tekrar test güvenirliğinin sağlandığı bulguları elde edilmiştir. Beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretmen yeterlikleri ile akademik öğrenme zamanı ders ortamı ve içeriği boyutu arasındaki ilişkiye bakıldığında öğrenme iklimi yeterlikleri ile konu alan bilgisi içeriği arasında negatif yönlü ve anlamlı ilişki, öğrenme iklimi yeterlikleri ile konu alan motor bilgisi içeriği arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretmen yeterlikleri ile akademik öğrenme zamanı öğrenci katılımı boyutunda motor aktivite dışı davranışlar ve motor aktivite içi davranışlar arasında anlamlı ilişki olmadığı tespit edilmiştir.Sonuç: Geçerlik ve güvenirlik analizleri sonuçlarına göre Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlikleri Ölçeğinin 26 madde ve 7 boyutlu yapısı ile güvenilir ve geçerli bir ölçek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca beden eğitimi öğretmen adaylarının yeterliklerinin akademik öğrenme zamanı üzerine etkisinin varlığı ortaya konulmuştur. Aim: The aim of this study is to investigate the effect of preservice physical education on the requirement and academic learning time.Materials and Methods: The population group of the study consisted of physical education teacher candidates, while the sample group consisted of 24 students from Manisa Celal Bayar University, Faculty of Sport Sciences, Department of Physical Education. The research data were collected by Academic Learning Time - Physical Education Observation Form which was designed by Parker (1989) and adapted to Turkish by Munustur (2011). Explanatory and confirmatory factor analyzes within the scope of validity studies of the scale in data analysis; In the reliability study, item total correlation, cronbach alpha and test retest method were used. In the confirmatory factor analysis, AMOS 22.0 program, which is used in advanced statistical tests, and SPSS 21.0 program were used in the correlation analysis with descriptive tables.Findings: In consequence of BEÖAÖYDGF's Exploratory Factor Analysis, it was detected total variance that the rest 26 subjects explain is at a level of 65,80%. It was detected that the rest 26 subjects' factor load is at a range between 0,61 and 0,84. As a result of Confirmatory Factor Analysis, the scale's fit indices were found out as RMSEA=0,05, GFI/AGFI=0,85, RMR/SMRM=0,06, NFI/NNFI=0,90 and PGFI=0,90. In regards to the results of Confirmatory Factor Analysis, it was detected that covariance relations convenient to modification offers and model fit indices reached to a level of good and very good; factor load is high; coefficient of correlation among factors is at a proper range; t scores which belong to factor load are at a level of 0,01 and significant. According to item analysis results, it was detected Physical Education Preservice Teachers' Teaching Proficiency Class Observation Form's Cronbach Alpha Coefficient is 0,87; sub-dimensions' Cronbach Alpha Coefficient are at a range of 0,74 and 0,79; for all the subjects' at the scale, total item correlation is higher than 0,30(at a range of 0,34 and 0,67). In terms of the results of correlation analysis between the scale's pilot scheme scores and second scheme scores correlation coefficient (r) is at a range of 0,56 and 0,78 and statistically significant. According to the results obtained, the findings that test-retest reliability was provided were obtained. When we look at the relation among Physical Education Preservice Teachers' Teaching Proficiencies and academical learning time, course environment and content dimension; we found out between learning climate proficiency and content of subject matter knowledge there is a negatively and significant relation; between learning climate proficiency and content of subject matter motor knowledge there is a positively and significant relation. At the extent of Physical Education Preservice Teachers' Teaching Proficiencies and academic learning time, and student participation, it was detected that there is no relation between out of motor activity behaviours and inner motor activity behaviours.Results: According to the results of validity and reliability analyzes, it was determined that the Teacher Competencies Scale of Teachers of Physical Education Teachers was a reliable and valid scale with 26 items and 7 dimensional structure. In addition, the presence of the effect of physical education teacher candidates on academic learning time has been revealed.
Collections