Show simple item record

dc.contributor.advisorUçar, Rezzan
dc.contributor.authorSağlam, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-10T11:33:55Z
dc.date.available2020-12-10T11:33:55Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/261923
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin görüşleriçerçevesinde okul müdürlerinin yaratıcı liderlik özellikleri ile okulların örgütsel zekâdüzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma, nicel araştırmamodellerinden ilişkisel tarama modeliyle oluşturulmuş bir betimleme çalışmasıdır.2018-2019 Eğitim Öğretim yılında Van ili İpekyolu, Tuşba ve Edremit merkezilçelerinde ortaokul kademesinde görev yapmakta olan öğretmenler araştırmaevrenini, evrenden basit seçkisiz yöntemle seçilen 451 öğretmen örnekleminioluşturmaktadır. Araştırma verileri, Erçetin, Potas ve Açıkalın (2015) tarafındangeliştirilen Çok Boyutlu Örgütsel Zekâ Ölçeği (ÇBÖZÖ) ve Uçar ve Sağlam (2018)tarafından geliştirilmiş olan Okul Müdürlerinin Yaratıcı Liderlik Özellikleri Ölçeği(OMYLÖÖ) ile toplanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standartsapma, yüzdelik değer, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), korelasyonanalizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul müdürlerininyaratıcı liderlik özelliklerinin ve okulların örgütsel zekâ düzeylerinin yüksek olduğu,okul müdürlerinin yaratıcı liderlik özellikleri ve alt boyutları ile okulların örgütselzekâ düzeyleri arasında yüksek düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu, okulmüdürlerinin yaratıcı liderlik özellikleri ve alt boyutlarının birlikte okulların örgütselzekâ düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu bulguları elde edilmiştir.Anahtar sözcükler: okul müdürleri, yaratıcı liderlik, örgütsel zekâ
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the relationship between the creative leadershipcharacteristics of school principals and the organizational intelligence levels ofschools within the framework of the opinions of teachers working in secondaryschools. The research is a descriptive study created by relational scanning model,one of the quantitative research models. In the 2018-2019 academic year,teachers working at the secondary school level in the central districts of Van,İpekyolu, Tusba and Edremit constitute the research population of 451 teachersselected from the universe with a simple random method. The research data werecollected using the Multidimensional Organizational Intelligence Scale developedby Erçetin, Potas, and Açıkalın (2015) and the Creative Leadership Traits Scale ofSchool Principals developed by Uçar and Sağlam (2018). Arithmetic mean,standard deviation, percentage value, t-test, one-way analysis of variance(ANOVA), correlation analysis and regression analysis were used to analyze thedata. As a result of the study, it was found that the creative leadershipcharacteristics of school principals and the organizational intelligence levels of theschools are high, there is a highly positive and significant relationship between thecreative leadership characteristics and sub-dimensions of the school principalsand the organizational intelligence levels of the school principals, the creativeleadership characteristics and sub-dimensions of the school principals togetherwith the organizational intelligence of the schools. It was found that the levels werea significant predictor.Keywords: school administrators, creative leadership, organizational intelligenceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin yaratıcı liderlik özellikleri ile okulların örgütsel zekâ düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between creative leadership traits of school principals and organizational intelligence levels of schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10327364
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid648444
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess