An Investigation on the problems of applicability of comakership
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz ORTAK YAPIMCILIK UYGULAMA PROBLEMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA DAWOUD, Khaled Mahmoud Yüksek Lisans, Makina Mühendisliği Bölümü Tez Yöneticisi : Prof. Dr. Alp ESİN Ocak 1997, 129 sayfa. Bu çalışmada üretici firma ve müşteri firma arasındaki ortak yapımcılık istekleri ilişkisi, gelişmiş ülkelerde (örneğin Japonya da) olanla kıyas edilerek hakkında bilgi edinilecek, tartışılacak, özelliklerinin, hallerinin, fayda ve risklerinin öğrenilmesine çalışılacaktır. Sonra, bu isteklerin, gelişmekte olan ülkelerin küçük sanayilerinde uygulanabilirliği değerlendirilecektir. Bu araştırmada, küçük sanayide ortak yapımcılığa baş vurulurken genelde, karşılaşılan zorluklar, ayrıca gelişmekte olan ülkelerde, konuyla ilgili olarak karşılaşılan zorluklar değerlendirilecektir. Ayrıcagelişmekte olan ülkelerde ortak yapımcılık fikrini öne çıkarmak amacıyla üretici (küçük) firmaya ve müşteri (büyük) firmaya öneri ve tavsiyeler verilmiştir. Bu öneri ve tavsiyeler bazı büyük firmalarda ve küçük firmalarındaki teftişler esnasındaki gözlemlere dayandırılmıştır. Anahtar Kelimeler : Ortak-yapımcılık. ABSTRACT AN INVESTIGATION ON THE PROBLEMS OF APPLICABILITY OF CO-MAKERSHIP DAWOUD, KhaledMahmoud M.S., Department of Mechanical Engineering Supervisor : Prof. Dr. Alp ESÎN January 1997,129 pages In this study, the relationship between supplier firm and customer firm according to the situation in the developed countries, especially in Japan, is to be investigated and discussed to know some of its aspects, benefits, risks, and requirements. Then the applicability of those requirements is investigated as regards small scale industry in the developing countries. In this thesis, difficulties facing the application of co-makership relationship in small industry in general, and also other difficulties regarding them as a part of the developing countries are discussed. Moreover, Suggestions and recommendations are given for both the customer firm in(big one), and the supplier firm( Small one ) in order to emerge the idea into prominence in the developing countries. Those suggestions and recommendations are based on observations made according to a survey carried out in some big firms and small firms. Key Words : Co-makership. IV
Collections