Anadolu imam-hatip lisesi 10. sınıf Arapça ders kitabının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Arapça dersi öğretimi, `beraberinde birçok sıkıntı getirse de` hiç de zor değildir. Öğretimin, en önemli unsurlardan biri şüphesiz kitap seçimidir. İyi dizayn edilmiş akla ve mantığa uygun, okutulduğu seviye düzeyinde yazılmış her kitap, öğretilmesi planlanan dil için bir şanstır. Araştırmanın konusu, günümüzde Anadolu İmam-Hatip Liselerinde okutulan 10.sınıf Arapça ders kitabının öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesidir. Çalışmamız toplam üç bölümden oluşmuş olup, birinci bölümde yer alan Kavramsal Çerçevede, 'Eğitim-Öğretimde Ders Kitabı' ve 'Türkiye'de Arapça Öğretimi' genel olarak değerlendirilmiş, ikinci bölümde 'Yöntem' ele alınmış, üçüncü bölümde 'Bulgular ve Yorumlardan' bahsedilmiştir. Araştırmamızın sonunda ise sonuç ele alınmış ve diğer araştırmalara yardımcı olacak önerilerde bulunulmuştur. Kaynakça ve Ekler ile tez sonlandırılmıştır.Bu araştırmada `karma tarama` modeli kullanılmıştır. Daha önceden bu konuda hazırlanmış benzer Arapça tezler, Arapça ve yabancı dil öğretimi hakkında yazılmış kitaplar, İmam-Hatip Liseleri ve Arapça öğretimi için yazılan çeşitli makaleler, İmam-Hatip Liselerinde Arapça öğretimi için hazırlanan öğretim programları, İmam-Hatip Liselerinde okutulan ders kitapları ve internet siteleri taranmıştır. Elde edilen veriler incelenip, düzenlendikten sonra eleştirel bir bakış açısı ve bilimsel bilgiler çerçevesinde yorumlanmıştır. Sonuçta Anadolu İmam-Hatip Liselerinde okutulan ders kitaplarının daha etkin ve verimli hazırlanmasına ilişkin öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Anadolu İmam-Hatip, Arapça ders kitapları, anket çalışması, değerlendirme. Teaching Arabic is not difficult at all (although it brings many difficulties).One of the most important elements of teaching is undoubtedly the book selection. Each book that is well-designed, reasonable and logical, written at the level of been taught is a chance for the language.The subject of the research is to be evaluated of the 10th class Arabic textbook which is taught in Anatolian Imam-Hatip High Schools today by teachers and students.Our study is consisted of three chapters, In the first part, within the Conceptual Framework, 'Educational Textbooks' and 'Teaching Arabic in Turkey' was evaluated generally. In the second part, 'Method' was discussed. In the third part, 'Findings and İnterpretations' were evaluated. At the last of our research, the results were discussed and suggestions were made to help other researches. The thesis has been completed with references and appendices.In this research, `mixed screening` model was used. Similar Arabic theses prepared on this subject, books written about Arabic and foreign language teaching, various articles written for Imam-Hatip High Schools and Arabic teaching, programs prepared for teaching Arabic in Imam-Hatip High Schools, textbooks taught in Imam-Hatip High Schools and internet sites have been scanned. After the data obtained was analyzed and edited, it was interpreted within the framework of a critical perspective and scientific knowledge. As a result, suggestions were made for more effective and efficient preparation of textbooks taught in Anatolian Imam-Hatip High Schools.Key Words: Anatolian Imam-Hatip, Arabic study books, survey study, evaluation.
Collections