Mevlevi ayinlerinin eğitim boyutu
dc.contributor.advisor | Gözütok, Şakir | |
dc.contributor.author | Şan, Nurşen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:29:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:29:28Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-10-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/260946 | |
dc.description.abstract | Mevlânâ'nın ortaya koyduğu görüşleri üzerine, ölümünden sonra oğlu tarafından kurulan, daha sonra torunları tarafından geliştirilen Mevlevîlik, ılımlı yaklaşımları ve devlet adamlarıyla kurdukları sıkı ilişkiler neticesinde günümüze kadar varlığını sürdürmüştür. Adeta bir eğitim yuvası olan Mevlevîlik tekkeleri, birer enstitü ve konservatuvar niteliğindedir. Tarikatın kullandığı en önemli unsurlarından biri olan zikir ve beraberinde icra edilen musikinin verdiği o eşsiz hazla vecde gelip ekstaza ulaşmak anlamına gelen sema ayinleri, Mevlevîler için farklı bir konuma sahiptir. Dervişlerin Dergâhta türlü eğitim aşamalarından geçerek, tekbirleme töreniyle ulaştıkları dede ünvanının ardından `sema çıkarmaya` hak kazanırlar. Semanın her bir kademesi, ayrı ayrı eğitimleri ve kendine has manaları içermektedir. Biz de bu çalışmamızda, Mevlevî ayinlerinin eğitim boyutunu incelemeye çalışarak Dervişlerin Sema Törenlerine çıkana kadar maddi ve manevi manada geçirdikleri eğitim aşamalarını ve bu eğitimler neticesinde ulaştıkları makamları ele almaya çalışacağız. | |
dc.description.abstract | After Mevlânâ's death, his son set up a İslamic Monastery based on the ideas which has been out forth by Mevlânâ and his grandsons has been improved. Thanks to its favorable approaches and good relationships with politicians, it keeps its presence until present-day. Darvish lodges (Islammic Monastery) has been used literally like schools. To be institution or conservatory is the part of their nature. Dervishes are taking different kinds of trainings and after all this educational journey with a spiritual ritual they chance their status to `dede`. When they get this statue they get right to do `Sema Çıkarma`. Every step of `sema` has reguirements such as different kind of education type and has also different meaning. İn this study, we will focuson educational dimension of Mevlevi Rituals and Will address materially and spiritually benefits and positions of Dervish When they are doing `Sema` ceremony. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mevlevi ayinlerinin eğitim boyutu | |
dc.title.alternative | Educational dimension of the Mevlevi rites | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-19 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mevlana Celaleddin-i Rumi | |
dc.subject.ytm | Mystic | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Ritual | |
dc.subject.ytm | Mawlawiyya | |
dc.subject.ytm | Whirling dervishes | |
dc.identifier.yokid | 10223027 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 541724 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |