Show simple item record

dc.contributor.advisorÇavdar, Ertuğrul
dc.contributor.authorZerdali Alyörük, Nurdan
dc.date.accessioned2020-12-10T11:28:56Z
dc.date.available2020-12-10T11:28:56Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/260792
dc.description.abstractİşletmelerin çok fazla önem verdiği süreçlerden biri olan kalite insanların ihtiyaçlarına ve beklentilerine karşılık verecek şekilde sunulan ürünlerin ve hizmetlerin özelliklerinin toplamıdır. Canlıların ihtiyaçlarını gidermek için üretilen mamüllerin çok çeşitli olması hem kalite açısından hem de sınıflandırma açısından imkânsız gibi görünmektedir. Ürün kalitesine yönelik çalışmaların çoğu David A. Garvin'in belirlediği sekiz kalite boyutu üzerinden ele alınmaktadır. Bu sekiz ürün kalitesi boyutunun dışında bazı çalışmalarda kullanılmış olan çevrecilik ve fiyat boyutları da mevcuttur. Yapılan bu çalışma, belirlenen sekiz mamül grubuna ait yirmi dört farklı mamülün çevrecilik ve fiyat boyutları da dahil olmak üzere toplam on boyut üzerinden değerlendirilmesine yöneliktir. Çalışmada mamülleri kullanan 400 farklı bireyin hangi mamül grubunda hangi kalite boyutlarına önem verdiği ve çevrecilik ve fiyat boyutlarının ürün kalitesi boyutları içerisindeki önemini ortaya koymayı amaçlamıştır. Yapılan araştırma neticesinde, farklı mamül grupları için farklı kalite boyutları önem arz ederken çevrecilik ve fiyat boyutları da ürün kalitesi boyutları açısından önem teşkil etmişlerdir.
dc.description.abstractQuality, one of the processes that businesses place too much emphasis on, is the sum of the features of the products and services offered to respond to the needs and expectations of people. The diversity of products produced to meet the needs of living creatures seems to be impossible both in terms of quality and in terms of classification. Much of the work on product quality is addressed through David A. Garvin's eight quality dimensions. Apart from these eight product quality dimensions, there are also environmentalism and price dimensions that have been used in some studies. This study aims at evaluating twenty four different products belonging to eight selected product groups over a total of ten dimensions including environmentalism and price dimensions. The aim of the study was to determine the quality dimensions of the 400 different individuals who use the products in the product group and to show the significance of environmentalism and price dimensions in product quality dimensions. As a result of the research done, different quality dimensions are important for different product groups, while environmentalism and price dimensions are important in terms of product quality dimensions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFarklı mamul grupları için mamul kalitesi boyutları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-28
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmProducts
dc.subject.ytmProduct quality
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality management
dc.identifier.yokid10200813
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid527566
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess