Show simple item record

dc.contributor.advisorTanrıtanır, Bülent Cercis
dc.contributor.authorGalali, Zryan Jamal Ahmed
dc.date.accessioned2020-12-10T11:28:50Z
dc.date.available2020-12-10T11:28:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/260749
dc.description.abstractBu çalışmada Amy Tan ile Sandra Cisneros'un eserlerinde kültürel çöküş konusu, postmodern ve oluşum romanı (bildungsroman) bakış açısı ile incelendi. Çalışmada Tan'ın The Joy Luck Club ve The Kitchen God's Wife eseri, Cisneros'un ise The House on Mango Street ve Women Holledirng Creek eserleri ele alındı. Yapılan çalışmada Tan'ın romanlarındaki kültürel yansıtmaları onun büyüme çağındaki gerçek yaşamı olduğu, aynı zamanda genetik olarak Çinli olmasına rağmen Amerikan yöntemleriyle büyütülmüş ikinci nesil bir Amerikalı Çinli olarak büyüdüğü görüldü. Tan'ın annesi Amerika'da yaşamasına rağmen Çin'e ait bir yaşam biçimini sürdürmeye çalışan birinci nesil bir Amerikalı Çinli idi. Jenerasyon bağları ve farklılıklar, kültürel inançlar ve geleneklerden dolayı Tan, annesi ile sürekli olarak bir çatışma içerisindeydi. İşte bu yönüyle onun iki eseri de ikinci dünya savaşı sırasında kızlarıyla birlikte Çin'den Amerika'ya kaçan birinci kuşak bir Amerikalı Çinli anne ile Postmodern Amerikan toplumunda büyüyen ikinci kuşak bir Amerikalı Çinli kuşağın arasındaki kültürel çöküşü anlatmaktadır. Bu farklılıklara rağmen sonunda hem anneler hem de kızları Amerikan ve Çin kültürünü eşit bir şekilde idrak ettikleri anda birbirlerini anlamaya başlamışlardır. Öte yandan Cisneros'un eserlerinde de bu kültürel çöküşler bu kez Latin-Amerikan kadını üzerinden aynı şekilde yansıtılmıştır. Kitaplar tipik bir Chicana (Meksika Kökenli Amerikalı) edebiyatı ürünüdür ve The Woman Hollering Creek adlı eser bu noktada Meksika ile Amerika Birleşik devletleri arasında yaşanan bir kültürel kırılmayı Amerika'ya göçen bir Meksikalı çift (ana karakter kadındır) üzerinden sunar. The House on Mango Street ise tipik bir oluşum (bildungsroman) örneğidir. Ana karakter kendi kimliğini bir Latin Amerikalılık üzerine kurgulamaya çalışır, bunu da sonunda bir yazar olarak gerçekleştirir. Bu noktada kültürel çöküş de ana karakterin öz tanımlama çabası üzerinden olur.Anahtar Kelimeler: Kültürel Çöküş, Kimlik, Çinli Amerikalı Edebiyatı Chicano Edebiyatı
dc.description.abstractThis study analyzed the theme of cultural clash in works of two authors, namely Amy Tan and Sandra Cisneros from a postmodernist and a Bildungsroman point of view. The two works of Tan are namely The Joy Luck Club and The Kitchen God's Wife and the works of Cisneros include The House on Mango Street and Women Hollering Creek. It was discovered that Tan´s demonstration of culture in her novels portray her real life when she grew up in the United States as a second-generation Chinese-American who had been brought up in American ways despite being genetically Chinese. Tan´s mother was a first-generation Chinese-American who tried to preserve Chinese ways while living under American circumstances. Due to the generational gap and differing cultural beliefs and customs, the mother was always in conflict with Tan. The two novels portray how a culture clash occurs between first-generation Chinese mothers who escaped to the United States during World War II and their Chinese daughters who have been brought in the postmodern American society. The mothers and their daughters eventually come to understand each other when both decide to appreciate American culture and Chinese culture equally. In Cisneros´ works, the theme of culture clash was also evident through the demonstration of Latino-American women. The works are typical of Chicana literature – The Woman Hollering Creek demonstrates a culture clash between Mexico and the United States through the experiences of a Mexican couple (the wife is the protagonist) that moves to the United States. The House on Mango Street is a typical Bildungsroman because the character struggles to establish her identity as Latino-American which she eventually does by becoming a writer. The theme of culture clash emerges from the protagonist´s struggle for self-definition.Keywords:Culture Clash, Identity, Chinese-American Literature, Chicanos Literature.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleCultural clash in the joy luck club and the kitchen god`s wife by amy tan and the house on mango street and women hollering creek by Sandra cisneros
dc.title.alternativeAmy Tan'in the joy luck club ve the kıtchen god's wıfe ile cısneros'un the house on mango street and women hollering creek adlı eserlerinde kültürel çöküş
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-15
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10314583
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602363
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess