Show simple item record

dc.contributor.advisorDündar, Mahmut
dc.contributor.authorErmiş, Metin
dc.date.accessioned2020-12-10T11:28:33Z
dc.date.available2020-12-10T11:28:33Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/260644
dc.description.abstractNorşin Medresesi, yüzkırk yılı aşkın bir süreden beri bulunduğu bölgeyi birçok yönden etkilemiş ve etkilemeye devam etmektedir. Çalışmamızın amacı, Nakşî-Halidî Medrese geleneğine bağlı birçok din âlimi yetiştiren ve günümüzde de bu fonksiyonu yerine getirmeyi sürdüren bu medresenin daha yakından tanınmasına katkı sunmaktır.Çalışmamızda öncelikle Norşin Medresesi'nin kaynaklık eden Hâlidîlik ele alınmıştır. Daha sonra Medresenin tarihi, milli mücadeleye katkıları, müderrisleri, eğitim-öğretim faaliyetleri, bölgeye katkısı, bölgedeki diğer medreselere etkisi, buradan yetişen âlimler gibi konular ele alınmıştır. Çalışmamızda nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme ve gözlem tekniği kullanılmıştır. Ayrıca medreseyi değişik yönleri ile ele alan tez ve makalelerden yararlanılmıştır.1875 yılında kurulan ve günümüzde de faaliyetini sürdüren Norşin Medresesi, ilköğretimi bitirmiş birçok talebe ile eğitim faaliyetlerini geleneğe bağlı olarak modern binalarda sürdürmektedir.Çalışmamız neticesinde, Norşin Medresesi'nin yasal zeminden yoksun olması, mezunlarının resmi olarak herhangi bir göreve alınmaması, İmam Hatip Okullarının yaygınlaşması ile medreseye olan talebin azalması gibi sorunlara rağmen, burada eğitim faaliyetlerine devam edildiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of our work is to contribute to be known closer the Norshin Madrasah, which is bound to the traditions of Nakshi-Khalidi Madrasah, which has been forming the region for more than 140 years in different aspects and raises religious scholars and continues this function.Firstly, It is focused on Khalidism which sources the Norsin Madrasah. Then, the history of the Madrasah, contribution to the National Struggle, professors, educational activities, contribution to the region, influences over the other madrasahs in the region, scholars who are raised here are examined. Unstructured observation technique, one of the qualitative research technique, is used in this work. Besides, thesis and essays are examined, which covers the subject in different aspects.Norshin Madrasah was established in 1875 and still continues working in modern buildings with the students who finished the primary schools, which are bound to the traditions.In conclusion, It is determined that Norshin Madrasah continues the education activities despite of the lack of law and legal background, employment problems of the graduates in official intuitions, dissemination and wide-spread of Imam Hatip (Religious) Schools and decrease of interest to the Madrasah.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHâlidî medrese geleneği ve Norşin Medresesi
dc.title.alternativeKhalidi madrasah tradition and Norshin Madrasah
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-21
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNakşibendiyye religious order
dc.subject.ytmMadrasahs
dc.subject.ytmNorşin Madrasah
dc.subject.ytmMystic
dc.subject.ytmHalidi religious order
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmIslam
dc.identifier.yokid10232346
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid537688
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess