Burulma yüküne maruz kalmış cam lifi takviyeli filament sargı kompozit boruların mekanik özelliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Endüstride kullanımı, dayanım, hafiflik, yüksek elastisite modülü gibi üstün mekanik özelliklerinden dolayı hızlı bir artış trendinde olan silindirik kompozit içi boş millerin maruz kaldığı burulma yüküne karşı mekanik davranışlarının incelenmesi ve ayrıca en uygun sarım açısı ile üretim yönteminin saptanması amaçlanmıştır. [±30]FW, [±45]FW, [±60]FW ve [±75]FW helis açılarında olan filament sargı yöntemiyle üretilmiş numuneler ve [0, 90]PP birbirine dik yönlerde liflerden oluşan pre-preg malzemeden sarım yöntemiyle üretilmiş olan eşdeğer boyutlu ince cidarlı cam fiber/epoksi numunelerin burulma yükü altındaki davranışları, öncelikle deneysel olarak incelenmiştir. Daha sonra, bu deneysel bulgular, ANSYS Programında Sonlu Elemanlar Analizi yöntemiyle elde edilen sayısal sonuçlar ile karşılaştırılarak, oluşturulan sayısal modelin güvenilirliği saptanmıştır. Yapılan analizler sonucunda [±30]FW ila [±60]FW sarım açısı aralığında çalışmak tasarımcılar açısından oldukça uygun gözükmektedir. Bunun yanında, maksimum burulma rijitlikleri açısından bakılırsa [±45]FW sarım açısında olan yapı, kullanıma uygunluk yönünden oldukça öne çıkmaktadır ki, Taramalı Elektron Mikroskobu (SEM) analizlerinde görünen liflerin maruz kaldığı gerilme durumu da bu görüşü doğrular niteliktedir. When exposed to torsional loading, it is aimed to investigate the mechanical behaviors of the hollow cylindrical composite shafts of which industrial use is in a trend of rapid increase due to its high mechanical properties such as, strength, lightness, high modulus of elasticity and also to determine optimum production method and winding angle. Under the torsional load, the behavior of the equivalent sized thin-walled glass fiber/epoxy specimens produced by the filament winding method with the helix angles of [±30]FW, [±45]FW, [±60]FW and [±75]FW and also produced by wrapping method using [0, 90]PP pre-preg material with the fibers in mutually perpendicular directions were first investigated experimentally. Afterwards, these experimental findings were compared with the numerical results obtained by Finite Element Analysis method in ANSYS Program and the reliability of the generated numerical model was assessed. As a result of the performed analyzes, it seems quite appropriate for designers to work in the range of [±30]FW to [±60]FW winding angles. Furthermore, if evaluated in terms of maximum torsional rigidity, the structure with [±45]FW winding angle from the angle winding structure comes to the fore in terms of suitability for use, such that the state of stress which the fibers observed in the Scanning Electron Microscope (SEM) micrographs had been exposed to, confirms this conclusion.
Collections