Show simple item record

dc.contributor.advisorBarlık, Memet Metin
dc.contributor.authorBeyde, Harun
dc.date.accessioned2020-12-10T11:27:50Z
dc.date.available2020-12-10T11:27:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/260418
dc.description.abstractIrkçılığa, ayrımcılığa ve önyargılara karşı caz öğelerini şiirlerinde bütünleştirdiği için, Langston Hughes Afro-Amerikan yazarlarının öncülerinden biri olarak kabul edilmektedir. Amerika' da bir sanatçı için en yüksek unvan olarak kabul edilen Amerika Sanat ve Edebiyat Akademisi'ne 1961' de seçilen Hughes şair, oyun yazarı, sosyal aktivist ve bestekâr olarak Harlem Rönesans döneminin önemli isimlerinden biridir. Bu çalışmanın amacı şairin yirminci yüzyıl Afro-Amerikan edebiyatının gelişimi ve en önemli kültürel değişim dönemi olan Harlem Rönesans döneminde yazdığı caz şiirlerinde Afrika kökenli Amerikalıların deneyimlerini ve ırkçılığı nasıl ele aldığını incelemektir.Langston Hughes `The Negro Speaks of Rivers`, ` I, Too, Sing America`, ve `The Weary Blues` gibi çalışmalarıyla diğer aktivist, şair ve müzisyenlere ilham kaynağı olmuştur. Hughes, Washington Post'da `getto bölgesinin ödül kazanmış şairi` olarak adlandırılmaktadır. Sonuç olarak bu tezin temel amacı caz şiirini ırkçılık ve caz öğeleri çerçevesinde değerlendirmektir.
dc.description.abstractLangston Hughes is accepted as one of the pioneers of African American writers due to the fact that he wrote many poems against racism, discrimination, and prejudices by harmonising jazz elements in his poetry. Hughes, one of the most important names of the Harlem Renaissance as a poet, playwright, social critic, activist, and composer, was elected to the American Academy of Arts and Letters in 1961, the highest distinction in America for an artist. The aim of this study is to examine how the poet contextualises racism and experiences of African Americans in jazz poetry which he wrote during the Harlem Renaissance, a crucial period of cultural change and in the development of twentieth century African American literature.Langston Hughes has inspired other activists, poets, and musicians with his works such as `The Negro Speaks of Rivers`, `I, Too, Sing America`, and `The Weary Blues`. Hughes has been entitled as `the poet laureate of the man in the ghetto street` in the Washington Post. The main aim of this study is to evaluate jazz poetry of Langston Hughes within the frame of racism and jazz elements.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleAnalysing the poetry of langston hughes in the sense of harlem renaissance and jazz music
dc.title.alternativeLangston hughes şiirlerinin harlem rönesans ve caz müzik açısından incelenmesı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-09
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10255550
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid566355
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess