dc.contributor.advisor | Barlık, Memet Metin | |
dc.contributor.author | Ibrahim, Mohammad Salih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:27:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:27:43Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/260365 | |
dc.description.abstract | Bilinç Akışı tekniği, karakterlerin özellikle düşüncelerinin, duygularının, algılarının ve fikirlerinin akışını aktarmakta kullanılabilen güçlü ve modernist bir yazma stili olarak bilinmektedir. Teknik, anlatımı karakterin zihninin içindeki zamansız ve mekansız perspektife taşıyarak, normalde kullanılan `anlatıcı`ya ait mantığı, vurguları veya gerçekliği tamamen geride bırakmaya çalışmaktadır. James Joyce ve Virginia Woolf gibi yazarlar tarafından kullanılmış olsa da, William Faulkner'in bu tekniği The Sound and the Furyve As I Lay Dying eserlerinde kullanış şekliyle bir sonraki aşamaya taşıdığı iddia edilebilir. Bu romanlarda Faulkner karakterlerini ve onların düşünüş biçimlerini Bilinç Akışı tekniğini kullanarak resmetmekte ve bu sayede onların söze dökülmemiş düşüncelerini düzenlenmemiş biçimleriyle, ilk var oldukları andaki halleri ile okuyucuya sunmaktadır. Bu yaklaşımla Faulkner iletişimin gerçek doğasına ve düşüncelerin ne kadarının aktarılıp ne kadarının aktarılamadığına odaklanabilmiş ve aynı olayların farklı karakterlerin zihinlerine nasıl yansıdığını inceleyebilmiştir. Bu romanlarda okuyucular zorlu ama bir o kadar da tatminkâr bir anlatıma kavuşurlar: öyle ki bu hikâyelerde zaman çizgileri kırılmakta, zihni her şeye kadir karakterlere `aptal` denmekte ve içine kapalı erkek kardeşler, kız kardeşlerinin ahlaksızlıkları yüzünden deliliğin eşiğine gelmektedir. Çalışmanın ilk kısmı konuyla ilgili tanımları verip, Bilinç Akışı tekniğinin çıkış noktasını, literatürdeki yerini, ve özelliklerini incelemektedir. İkinci kısımda William Faulkner'in biyografisi ve eserlerinin listesi verilerek, The Sound and the Fury romanında Compson ailesinin iç dünyasını yansıtmak için Bilinç Akışı tekniğinin nasıl kullanıldığı değerlendirilmiştir. Üçüncü kısım aynı değerlendirmeyi As I Lay Dying romanı ve Bundren ailesi için yapmaktadır. Dördüncü ve son kısımda ise Bilinç Akışı tekniğinin iki romandaki kullanılış biçimleri kıyaslanmaktadır.Anahtar Kelimeler : Bilinç Akışı, kişisel bilinç olgusu, iç monolog, serbest dolaylı tarz, William Faulkner.v | |
dc.description.abstract | The Stream of Consciousness is known as a strong and modernist writing style that is capable of conveying the flow of thoughts, emotions, senses, and reflections of the characters. The technique carries the narrative to the timeless and location less perspective inside the character's mind, and the logic, punctuations, and reality of a narrator is left behind. Authors like James Joyce and Virginia Woolf used the technique, but arguably William Faulkner carried it to its next step with the way he used it in his works The Sound and the Fury and As I Lay Dying. In these novels, Faulkner portrays the characters and their reasoning using the Stream of Consciousness Technique in order to reveal to the reader the unspoken thoughts of the characters in their unorganized form, as they just come into presence. With this approach, Faulkner was able to focus the true nature of communication and how much gets transferred how much doesn't, and how the same events are reflected on the minds of several characters in different ways. The readers are treated with a challenging yet rewarding narration, where timelines fracture, omniscient characters are labeled `idiots`, and introvert brothers are driven crazy over the immoral actions of their sisters. The first chapter of the study provides the definitions for the subject matter, inspects the origins, literature presence, and properties of the Stream of Consciousness technique. The second chapter provides a short biography for William Faulkner and a list of his works, then moves on to the novel The Sound and the Fury and inspects how Faulkner uses the technique to show the readers the inner world of the Compson family. Chapter three inspects the second novel, As I Lay Dying in the same manner, but for the Bundren family. The fourth and final chapter compares the use of the Stream of Consciousness technique in both novels.Key Words: Streams Of Consciousness, personal consciousness phenomenon, interior monologue, free indirect style, psychological, William Faulkner. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Technique of stream of consciousness in William Faulkner`s The sound and the Fury And As I Lay Dying | |
dc.title.alternative | William Faulkner In The Sound And The Fury ve As I Lay Dying adlı eserlerinde bilinç akışı tekniği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-02 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Faulkner, William | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | English literature | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.identifier.yokid | 10241376 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 546921 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dilbilimi Bilim Dalı | |