Show simple item record

dc.contributor.advisorDündar, Mahmut
dc.contributor.authorKorkmaz, Nurettin
dc.date.accessioned2020-12-10T11:27:23Z
dc.date.available2020-12-10T11:27:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/260216
dc.description.abstractYapılan araştırmanın konusunu farklı liselerden mezun olmuş ve şu an ilahiyat fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin dini tutumlarının belirlenmesi oluşturmaktadır. Araştırmada ilahiyat fakültesi öğrencilerinin daha önce öğrenim gördükleri liselerde almış oldukları din eğitiminin, dini tutumlarını nasıl etkiledikleri ve dini tutumları arasında anlamlı bir farklılaşmanın olup olmadığı tespit edilmek amaçlanmıştır. Bu amaçla daha önceden hazırlanan ve uzman görüşü ile uygulanabilirlik onayı alınan anket Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ve Hakkâri Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nde öğrenim gören 300 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin dini tutumlarının yanı sıra; yaş, cinsiyet, yaşanılan yer, ekonomik düzey, mezun olunan lise gibi demografik değişkenler ile dini tutumları arasındaki farklılıklar da incelenmiştir. Ayrıca; öğrencilerin dini tutumları ile yükseköğrenim boyutu, inanç boyutu, davranış boyutu ve sosyal etki boyutu arasındaki ilişki de ele alınmıştır. Yapılan araştırmada öncelikle tezin teorik kısmı ele alınarak açıklanmış, araştırma çerçevesinde daha önce yapılan çalışmalar incelenmiş, konu ile ilgili makale, tez ve kitaplardan faydalanılmıştır. Araştırmada mevcut durumun tespitinin olduğu gibi yapılabilmesi için tarama modelinin veri toplama araçlarından anket tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında değerlendirilmiştir. Verileri analiz etmede betimsel istatistiklerden (frekans, yüzde) yararlanılarak çapraz tablolar oluşturulmuş ve ki-kare analizi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe research topic includes the determination of religious attitudes of students who graduated from different high schoolsand are studying at the faculty og theology now. The research aims to analyzehow to affect religiousattidutesof student's in the faculty of theology they had religious education when they werehigh school students. İt also aims toanalyze whether religious education in high schools has a crucial difference on religious attitudes. Therefor, a survey prepared earlier and approved of applicability by experts has been applied for 300 student's being educated in Van Yüzüncü Yıl University Faculty of Theology and Hakkâri University Faculty of Theology. The research analyzes differences between religious attitudes and demographic variables such as age, gender, residence, economic level, graduated high school as well as religious attitudes. Also, it deals with religious attitudes in terms of higher education, belief and social impact. Firstly, theory of thesis has been ezplained, previous studies have been examined and then articles, thesis and boks related to the topic have been used in the research. Surveys, one of data collection tools, have been used in order to do analysis of current situation as it is. The data abtained has been evaulated in SPSS(statistical package for social sciences) program. While analyzing the data, crosstabs have been formed by using descriptive statistics (freguency, percentage) and chi-sguare analysis has been done. The results have been interpreted and adviced.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİmam hatip lisesi ve diğer lise mezunu ilahiyat fakültesi öğrencilerinin dini tutumlarının mukayesesi(Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi-Hakkâri Üniversitesi örneği)
dc.title.alternativeThe comparison of student's religious attitudes of the faculty of theology as graduates from imam hatip high school and other high schools (Case study at Van Yüzüncü Yıl University and Hakkâri University)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10267082
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582958
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess