Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalık, Abdurrahman
dc.contributor.authorWatar, Abdul Alkader
dc.date.accessioned2020-12-10T11:26:58Z
dc.date.available2020-12-10T11:26:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/260081
dc.description.abstractTurizm, herhangi bir yerin tüm güzelliklerinin ve değerlerinin bir cazibe halini almasıdır. Bacasız sanayi olarak nitelendirilen ve ülkelere büyük ekonomik kazançlar sağlayan turizm, farklı değerlerin turistler tarafından kullanılması ile devamlılık sağlayan ve gelişen bir yapıya sahiptir. Ülkelerin turizm potansiyellerini en uygun düzeye getirebilmelerinin turistlerin beklentilerini maksimum düzeyde karşılayabilmeleriyle doğru orantılıdır. Turistlerin ziyaret ettikleri bölgelerden aldıkları memnuniyet algısı turizmin gelişmesi açısından son derece etkili olmaktadır. Memnuniyet algısı kişiden kişiye göre farklılık gösterse bile genel geçer memnuniyet değerlerini belli bir standartta tutmak mümkün ve faydalı olabilmektedir.Bu çalışmanın amacı Türkiye'yi ziyaret eden Suudi Turistlerin bazı memnuniyet ölçütleri kapsamında memnuniyetlerini belirleyebilmektir. Bu kapsamda yapılan çalışma iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde turizm ve turizm ile ilgili genel kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. İkinci bölümde ise Suudi Turistlerle memnuniyet üzerine gerçekleştirilen anket verileri değerlendirilmiştir. Elde edilen verilere göre bir takım farklılıklar ortaya çıkmıştır. Nitekim belirlenen memnuniyet faktörlerinin belirlenen değişkenlere göre analizi kayda değer sonuçlar ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractTourism is an attraction of all beauties and values of any place. Tourism, which is described as smokeless industry and provides great economic gains to countries, has a structure that provides continuity and development by using different values by tourists.It is directly proportional to the ability of the countries to maximize their tourism potential to meet the expectations of tourists at the maximum level. The perception of the satisfaction that tourists receive from the regions they visit is highly effective in terms of the development of tourism. Even if the perception of satisfaction varies from person to person, it is possible and useful to keep general satisfaction values to a certain standard.The aim of this study was to determine the Saudi tourists visiting Turkey within the scope of their satisfaction some satisfaction criteria. In this context, the study consists of two parts. In the first chapter, a general conceptual framework for tourism and tourism is formed. In the second part, survey data on satisfaction with Saudi tourists were evaluated. According to the data obtained, some differences occurred. As a matter of fact, analysis of the determined satisfaction factors according to the determined variables revealed significant results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTürkiye`yi ziyaret eden Suudi turistlerin memnuniyet ölçümü
dc.title.alternativeSatisfaction measurement of Saudi tourists visiting Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10279633
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583936
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess