Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalık, Abdurrahman
dc.contributor.authorSheikh Debes, Bashar
dc.date.accessioned2020-12-10T11:26:53Z
dc.date.available2020-12-10T11:26:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/260015
dc.description.abstractHizmet kalitesi kuruluşların çoğunda ve özellikle bankacılık alanında önemli faktör sayılmaktadır. Çünkü müşteri tatmini ve sadakatini kazanmak için önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı Türkiye'de katılım bankalarının müşterilerini kaybetmemeleri ve yeni müşterileri kazanmalarında hizmet kalitesinin rolünü açıklamaktır. Ayrıca müşteri tatmini ve sadakatini kazanabilmek için kullanılabilen hizmet kalitesi kavramını ve buna bağlı boyutları belirlemek, bu boyutların iyileştirme yöntemleri açıklamaktır. Katılım bankacılık hizmetlerinin kalitesi bu çalışmanın odak noktasıdır. Katılım bankalarının hizmet kalitesini pazarın algıladığı, ardından müşteri memnuniyeti ve sadakati ile ölçmek, nihai olarak pazar payını ve potansiyel müşterilerdeki artışı, Türkiye'de verimliliği artırmak, Türkiye'de katılım bankacılık sektöründe kârlılığı artırmak. Hizmet kalitesinin ölçülmesi ve etkin bir katılım bankacılık hizmet kalitesinin geliştirilmesinde tavsiyeler sunmak. Bu nedenle, katılım bankalarının hizmet kalitesini artırmak için yapılan her türlü araştırma çabası, katılım bankacılık kurumuna önemli ölçüde katkıda bulunmak ve desteklemek için önemli bir girişim olarak değerlendirilmelidir. Katılım banklarını ziyaret ederek o bankalarda mevcut olan müşterilere anketler dağıtarak 250 anket doldurulmuş ve bu anketlerin analizi yapılmıştır. Hipotez kurarak (SPSS) programıyla bu istatistiksel analizler yapılmış olup hizmet kalitesi, müşteri tatmini ve sadakati arasındaki bağ incelenmiştir. Bankacılık alanında Türkiye'deki katılım bankalarının daha çok müşteri kazanabilmeleri için hizmet kalitesini iyileştirmesinde gerekli öneriler sunulmuştur. Araştırma sonucunda hizmet kalitesinin müşteri sadakatini artırmada önemli bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractDue to its importance of achieving customer satisfaction and gaining their loyalty, service quality is considered to be an important factor in most of the organizations especially in the sector of banking services. The aim of this thesis was to study the ability of quality service to keep current customers and attract new ones to gain their loyalty in Turkish Islamic Banks. To achieve that, determining the concepts of quality services and its related measurements in order to achieve the best practices which lead to customer satisfaction and loyalty along with the determining standards which the customers use to estimate the quality services provided during their dealings with the Turkish Islamic Banks, have been determined. Islamic perceived by the service of quality of the bank market, and then to measure satisfaction and loyalty, ultimately, market share and growth in potential customers to increase productivity in Turkey, to increase profitability in the Islamic banking sector in Turkey. Providing advice on measuring quality service and improving the quality of effective Islamic banking service. A survey's results consisting of 250 Turkish Islamic Banks costumers were analyzed using the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) program to analysis; factors and theories testing, the relation between the research variables and the correlation between customer service and customer satisfaction and loyalty. After that, the recommendations required to improve the quality service and to reach better customer loyalty in the sector of Turkish Islamic Banks services have been given. As a result of the research, it has been determined that service quality has a significant effect on increasing customer loyalty.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHizmet kalitesinin müşteri sadakatine etkisinde müşteri tatmininin aracılık rolü: Katılım bankaları örneği
dc.title.alternativeThe intermediate role of customer satisfaction in effect of service quality on customer loyalty: Case of İslamic banks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10278231
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583724
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess