Necip Fazıl Kısakürek ve eğitim anlayışı
dc.contributor.advisor | Dündar, Mahmut | |
dc.contributor.author | Düzce, Şehnaz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:26:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:26:26Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/259902 | |
dc.description.abstract | Cumhuriyet dönemi Türk düşüncesinin önemli şahsiyetlerinden biri olan Necip Fazıl Kısakürek, bireysel ve toplumsal birçok konu ve sorunla ilgilenmiş ve bu sorunlara çözüm önerileri sunmuştur.Necip Fazıl'ın özgün ve dikkate değer çalışma alanlarından biri de eğitim alanı ile ilgilidir. Kendisinin eğitime dair görüş ve yazıları incelendiğinde, bu fikirlerinin ve düşüncelerinin genellikle eğitimin manevi ve inanca dair alanlarında kümelendiği, dolayısıyla din eğitimi ile alakalı görüş ve düşüncelere sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu kapsamda Necip Fazıl'ın eserleri merkeze alınmış, çalışmaya temel oluşturması açısından farklı kaynaklardan da faydalanılmıştır.Bu çalışmayla, Necip Fazıl Kısakürek'in gerek ilmi kişiliğinin gerekse eğitim görüşlerinin din eğitimi anabilim dalına kazandırılması, bu görüşlerin de bazı eğitim problemlerine çözüm getirmesi için dikkate alınması ve onun bir kürsü öğretmeni olarak din eğitimcilerine rol model olarak sunulması amaçlanmıştır. Bu anlamda din eğitimi bilim dalına yeni bir konu ve yeni bir şahsiyet kazandırma gayreti güdülmektedir. | |
dc.description.abstract | Necıp Fazıl Kısakürek, who is one of the important persons in Republic Period's Turkısh thought, deals with both personal and social issues ad problems and offers some solutions for these problems.One of Necıp Fazıl's genuine and remarkable working areas is about education field. When his opinions and articles about education are examined, it is detected that these opinions and thoughts are generally accumulated in the education's moral and belief fields and so it is determined that he has respectable opinions and thoughts with regard to religious education. In this context, Necıp Fazıl's works are centered and also some other sources are utilized to form a basis for this workIn this study, It has been aimed to draw attention to bringing the both intellectual personality of Necip Fazıl Kısakürek and his educational views in religion education. In order to solve the existing problems, It has been drawn attention to his views and presenting Necip Fazıl Kısakürek as a role model lecturer to the other lecturers. In this sense, It has been aimed to bring a new personality to department of religion education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Necip Fazıl Kısakürek ve eğitim anlayışı | |
dc.title.alternative | Necıp Fazıl Kısakurek and understanding of education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-27 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10277922 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 583664 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |