Show simple item record

dc.contributor.advisorSaydan, Reha
dc.contributor.authorYaşar, Leyla Dilara
dc.date.accessioned2020-12-10T11:26:08Z
dc.date.available2020-12-10T11:26:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/259800
dc.description.abstractİlk olarak 1970'li yılların sonunda American Marketing Associotion'da dile getirilen ve tartışmaya açılan yeşil pazarlama,bu tarihten sonra birçok tanıma maruz kalmış olup hala günümüzde net ve belirgin bir tanımı bulunmamaktadır.Ancak yeşil pazarlama, gelişen teknoloji,artan sanayicilik faaliyetleri ve insanlarda gelişen çevre bilinci sonrasında daha fazla gündem oluşturmuş,üreticilerin odak noktası haline gelmiştir.Küresel ısınma tüm dünya için ciddi bir problem teşkil ederken hizmet ya da ürün pazarlaması yapan firmaların önceliği de bu problemle başa çıkma yolları bulmak ve tüketici/kullanıcının ihtiyaçlarına karşılık verirken aynı zamanda çevre dostu ürünler oluşturmaktadır.Çevre koruma bilinci pazarlama disiplininin ''yeşil pazarlama'' adını verdiği bir pazarlama alanının doğmasına neden olmuştur.Küresel ısınma, hızlı nüfus artışı, sanayileşme, hızlı tüketim ve hızlı üretim, iklim değişikliği,çevre kirliliği,doğal kaynakların tahrip edilmesi,dünyada ve ülkemizde yeşil pazarlamanın önemini gün geçtikçe daha da arttırmıştır.
dc.description.abstractGreen marketing, which was first put forward and discussed in the American Marketing Associates at the end of the 1970s, has been exposed to many definitions since then and still has no clear and clear definition to day. However, green marketing has created more and more agenda after the developing technology, increasing industrialization activities and environmental consciousness of the people and has become the focal point of the producers.While global warming constitutes a serious problem for the whole world, the priority of the companies engaged in service or product marketing is to find way stodeal with this problem and to respond to the needs of the consumer / user while at the same time creating environmentally friendly products.The awareness of environmental protection has led to the emergence of a marketing field called bir green marketing global warming, rapid population growth, industrialization, rapid consumption and rapid production, climate change, environmental pollution, destruction of natura lresources, green marketing in the world and our country has increased the importance of day by day.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeşil pazarlama ve tüketicilerin yeşil ürün satın alma davranışlarının incelenmesi (Van ili örneği)
dc.title.alternativeGreen marketing and investigation of green product purchasing behaviors of consumers (The case of Van city)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10280415
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584136
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess