Show simple item record

dc.contributor.advisorSaydan, Reha
dc.contributor.authorMehmet, Ruslan
dc.date.accessioned2020-12-10T11:25:56Z
dc.date.available2020-12-10T11:25:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/259738
dc.description.abstractBu çalışmada değişen tüketim olgusu genel çerçevesi ile ele alınmış ve mobilya sektöründe satın alma davranışını etkileyen faktörler anket çalışması ile değerlendirilmiştir. Bu kapsamda, ilk kez Türkiye'deki mobilya satın alma davranışlarını etkileyen bir dizi faktör nicel olarak araştırılmış olup, kadın ve erkeklerin satın alma sürecinde belirleyici buldukları faktörler kıyaslanmıştır. Bu sayede Türkiye'deki tüketicilerin genel olarak tüketim harcamalarındaki satın alma tercihlerine etki eden unsurlar hakkında da literatür'e önemli katkılar sunulmuştur. Bütün bu değerlendirmeler önceden belirlenen model ve hipotezlerin test edilmesiyle birlikte nicel olarak yürütüldü. Pilot bölge olarak yoğun mobilya üretiminin olduğu Bursa ili seçilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular düşük ve orta statülü tüketicilerin çoğunlukla kaliteli ve uzun garanti süreli mobilyaları tercih ettiğini, yüksek statülü tüketicilerin ise yüksek fiyatlı mobilyaları tercih ettiğini göstermiştir. Bununla birlikte, çalışma, satışa sunulan mobilyaların kalitesinin tüketicilerde ilgili markaya bağlılığını arttırdığını göstermiştir. Son olarak, tüketicilerin büyük bir çoğunluğu mobilya satın alırken, yalnızca mobilyaların garanti süresi ve kalitesi değil aynı zamanda satış sonrası hizmetler gibi güven unsurlarına dikkat ettiği kaydedildi. Üreticiler tarafından oluşturulacak güven merkezli mobilya satış stratejilerinin satış başarılarını arttıracağını düşünmekteyiz.
dc.description.abstractIn this study, the changing phenomenon of consumption with its general framework was handled and factors influencing the buying behaviors in the furniture sector were evaluated with the survey study. Within this scope, a series of factors affecting the buying behaviors in furniture sector has for the first time been quantitatively investigated; additionally, factors, which women and men find determinant in the buying process, were compared. Thanks to this, important contributions, regarding the factors affecting the choices of consumers in Turkey in general consumption expenditures, were presented to literature. All these evaluations were quantitatively carried out through testing the models and hypothesizes determined earlier. The city of Bursa, where intensive furniture production is made, was selected as the pilot area. The findings of this study showed that low and medium status consumers mostly prefer high-quality furniture as well as furniture with long guarantee term while high-status consumers prefer high-priced furniture. Besides, the study also indicated that the quality of furniture offered for sale raises the commitment of consumers to the relevant brand. Finally, it was noted that a great majority of consumers, when buying furniture, take into consideration not only the guarantee period and quality of furniture but also some elements of trust such as after-sales services. We think that trust-centered furniture sales strategies that will be created by manufacturers will increase their sale successes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMobilya tercihinde etkili olan faktörler: Bursa ilinde bir uygulama
dc.title.alternativeFactors affecting furniture preference: An application in Bursa
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10279742
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583949
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess