Show simple item record

dc.contributor.advisorYaralı Akkaya, Aysun
dc.contributor.authorMüküs, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-10T11:25:46Z
dc.date.available2020-12-10T11:25:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/259707
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, işitme engelli bireylerin yaşadıkları kültüre nasıl dahil oldukları, bunun için geliştirilen araçların neler olduğu ve bu araçların işlevselliğinin anlaşılmasıdır. İnsanlar sürekli iletişim halindedir. İnsanlar kültürlerini, konuşarak, dinleyerek ve bulundukları toplumla iletişime geçerek öğrenir. Bu çalışmada, işitme engelli bireylerin yaşadıkları toplumun kültürüne dahil olmaları ve kültür aktarımının devamlılığı için oluşturulmuş araç ve kurumların işlevselliği araştırılmıştır. Çalışmanın örneklem grubu Van'da yaşayan `Van İşitme Engelliler, Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Kulübü Derneği`ne üye olan işitme engelli bireyler, işitme engelli bireylerin aileleri, çevreleri ve öğretmenleridir. Araştırma, derinlemesine görüşme tekniği, katılarak gözlem tekniği kullanılarak yapılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda işitme engelli bireylerin kültüre dahil olmalarında ailenin, işaret dilinin, teknolojinin, eğitimin ve sivil toplum kuruluşlarının etkili olduğu tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to understand how deaf individuals are included in the culture they live in, what tools are developed for this and the functionality of these tools. People are in constant communication. People learn their culture by speaking, listening, and communicating with their community. In this study, the functionality of the tools and institutions established for the inclusion of deaf individuals in the culture of the society they live in and the continuity of cultural transfer is investigated. The sample group of the study is deaf individuals who are members of the `Van the Deaf, Education, Culture, Youth and Sports Club Association`, their families, their environment and their teachers lived in Van. The research was carried out by using in-depth interview technique, observation technique by participating and sign language technique. As a result of the research, it was found out that family, sign language, technology, education and non-governmental are of great importance for the inclusion of deaf individuals in culture.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAntropolojitr_TR
dc.subjectAnthropologyen_US
dc.titleİşitme engelli bireylerin kültüre dahil olmalarını mümkün kılan araç ve kurumların sosyal antropolojik analizi
dc.title.alternativeSoci̇al anthropologi̇cal analysi̇s of the tools and insti̇tuti̇ons that allow the inclusi̇on of deaf indi̇vi̇duals i̇n the culture
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-23
dc.contributor.departmentAntropoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDisability
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmCultural transfer
dc.subject.ytmLanguage
dc.subject.ytmCommunication
dc.identifier.yokid10301406
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid571208
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess