Show simple item record

dc.contributor.advisorGözütok, Şakir
dc.contributor.authorYalçin, Besna
dc.date.accessioned2020-12-10T11:25:10Z
dc.date.available2020-12-10T11:25:10Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/259497
dc.description.abstractPsikoloji ilmi, Avrupa ve Amerika'da gelişen bir bilim dalıdır. Temel dayanağını, Avrupalı bilim adamlarının düşünce sistemleri oluşturur. Yakın bir geçmişe sahip olan bu bilim dalı, Amerika, Almanya, İngiltere, Hollanda, diğer Avrupa ülkelerinde ve zamanla Asya ülkelerinde de yer edinmeye başlamıştır. Psikoloji ilminin bir alt disiplini olan, bireyi, içinde olduğu hastalık ve rahatsızlıktan kurtarmak adına belli başlı metotları içeren psikoterapi de Batı temelli bir var oluşa ve Batı eksenli düşünce sistemine sahiptir.Bu çalışmada temelde insanın karşılaştığı anlam belirsizliği sebebiyle yaşadığı eksiklik ve maneviyat eksenli huzursuzluk, psikoterapi ve dini terapi ekseninde ele alarak bireyin karakter eğitimi incelenmiştir. Psikoloji ve eğitim kavramları üzerinde tahliller yapıldıktan sonra, bu ilimlerin alt disiplinleri olan psikoterapi, din eğitimi ve dini terapi kavramları üzerinde durularak, bu kavramlar kapsamlı bir şekilde ele alınmıştır.Çalışmamızda nitel araştırma yöntemlerinden literatür tarama yöntemi kullanılmıştır. Bilgiler alanda yazılan kitapların detaylı bir şekilde okunup incelenmesiyle elde edilmiş analizlerdir. Çalışmamız neticesinde, ferdin yaşadığı olumsuz olayları ve ruhsal rahatsızlıkları iyileştirme sürecinde ve bireye kimlik kazandırmada modern ilimlerin yanı sıra dini bilgilerin de etkin rol alması gerektiği sonucuna varılmıştır. Sağlıklı bir kişilik ve karakter oluşturma sürecinde psikolojik, antropolojik verilerle beraber dini bilgilerin ve dini terapi yöntemlerinin sürece dahil edilmesi gerektiği kanaatine varılmıştır. Dini terapinin de bireyi ele almada, onu değerlendirmede ve iyileştirmede en az psikoterapi kadar etkin olması gerektiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Din Eğitimi, Psikoterapi, Dini Rehberlik, Karakter Oluşumu, Sayfa Adedi: 132Tez Danışmanı: Prof. Dr. Şakir GÖZÜTOK
dc.description.abstractPsychology is a discipline which develops in Europe and America. It is mainly based on the thinking system of the Amerıcan scientists. Psychology has a short history and is becoming widespread in USA, Germany, England, Netherlands and other Europen countries. Psychotherapy, which is a branch of psychology, includes methodologies about people's diseases and disorders and has a discipline based on Western perspective.Thıs research, one's spiritual anxiety and insufficiency is discussed in terms of psychology and psychotherapy. After analyzing the concepts about psychology and education, I emphasized psychotherapy, religious education and religious therapy and handled this concepts in a detailed way.Literature review is used in our research. Results are derived from detailed analysis of books. Documentation, consultation and research technıques are used as well.As a result, it is important to use religious information as well as modern sciences during the process of psychological treatment. While building a proper character; religious information must also be used as well as psychological and antropological information. İt is obvious that religious therapy should be actively involved in the treatment as well as psychotherapy. Key words: Education, Religious Education, Psychotherapy, Religious Counselling, Personality Formation,Quantity of Pages: 132Scientific: Prof. Dr. Şakir GÖZÜTOKen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleDini-psikoterapi ekseninde karakter eğitimi
dc.title.alternativeCharacter education based in religious - psychotherapy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-30
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10310396
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598431
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess