Yerinde döküm betonarme köprü tasarımı ve bir proje örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ulaşımı hızlandıran en önemli etkenlerden biri köprülerdir. Türkiye'nin fiziki yapısı sebebiyle köprüler çok önemli noktadadırlar. Dünyada olduğu gibi Türkiye'de yeni yapılan köprülerin büyük bir bölümünü yerinde döküm kiriş köprüler oluşturmaktadır. Türkiye'de yapılan yeni tip yerinde döküm kiriş köprü olan Manisa Öğretmenevi Köprülü Kavşağı Köprüsü, bu tür köprülerin bir örneğidir. Bu tez çalışmasında; Yerinde döküm betonarme köprü CSI Bridge programı yardımı ile modellenerek analizi ve tasarımı yapılmıştır. Köprü dört açıklıklı ve her açıklık uzunluğu eşit (23m) olarak yapılmıştır. Köprü toplam uzunluğu ise 92 metre olarak yapılmıştır. Köprü tabliye malzemesi betonarme olarak seçilmiştir. Köprü tabliye (yerinde döküm kiriş) genişliği sabit olarak 9 metre yapılmıştır. Modellenen köprüsistemine AASHTO LRFD standartlarına uygun olarak hareketli yük, sabit yük, vb. yüklemeler tatbik edildikten sonra sistemin analizi ve tasarımı gerçekleştirilmiştir. Altıncı bölümde, model spektrum sismik tasarımı yapılmıştır ve en uygun sonuçlar elde edilmiştir. Son olarak, bölüm 7'de Superstructure Design (üst yapı tasarımı) yapılmış ve sonuçları sunulmuştur. Böylece tüm model, yapı, kullanılan malzemeler, yeryüzündeki konum, sismik büyüklük gibi özellikler ve şartlar incelenerek tasarımın yeterli ve kabul edilebilir olup olmadığı belirlendi.Anahtar Kelimeler: AASHTO LRFD, Yerinde döküm betonarme köprü tasarımı, CSiBridge, Yerinde döküm betonarme köprüler One of the most important factors that speed up transportation is the bridges. Due to the physical structure of Turkey. Bridges are very important as in the world, a large part of the newly built bridges in Turkey are cast-in-place bridges. The new type of bridge over the cast beam made in Turkey Manisa - Ogretmenev Interchange bridge is an example of such bridge. In this thesis; The cast-in-place bridge was modeled and analyzed with the help of CSI Bridge. The bridge has four spans and each span length is equal (23m). The total length of the bridge is 92 meters. Bridge deck material is selected as reinforced concrete. The bridge deck has a fixed width of 9 meters. Modeled bridge system in accordance with AASHTO LRFD standards moving load, constant load, etc. analysis and design of the system after loading. In Section 6, the model, spectrum seismic design is made. And the most appropriate results were obtained. Finally, in Chapter 7, superstructure design is made. And presented the results. Thus, all the model, structure, materials used, location on the earth, seismic size and features such as conditions and conditions are examined, whether the design is sufficient and acceptable.Keywords: AASHTO LRFD, Design of cast in plcae reinforced concrete bridge and a Project example, CSiBridge, cast in plcae reinforced concrete bridges
Collections