Viyadük köprü ayağı ve köprü kirişi tasarımı eExcel programı ve bir proje örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ulaşımı hızlandıran en önemli etkenlerden biri köprülerdir. Afganistan fiziki yapısı nedenleriyle köprüler çok önemli noktadadırlar. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de yeni yapılan köprülerin büyük bir bölümünü Prekast öngerilmeli kirişli betonarme köprülerden oluşturmaktadır. Köprülerin tasarımı hakkında ülkemizde bir yönetmelik bulunmamaktadır. Bu yüzden Türkiye'de kullanılan Amerikan Eyalet karayolları ve ulaştırma kurumunu (American Association of State Highway and Transportation Officials.-AASHTO) yönetmeliğine göre tasarımı tercih edilmiştir.Bu tez çalışmasında;manisa şehir Bülent Ecevit köprülü Kavşak İzmirAnkara Devlet Karayolu Salihli ilçesinde bulunan prekast öngerilmeli kirişli betonarme köprü AASHTO tasarım koşulları dikkat alınarak, CSI Bridge programı yardımı ile farklı açıklıklardamodellenerek analizi ve tasarımı yapılmıştır. Ayrıca köprü üst yapısında kullanılan öngermeli prefabrik I kesitli köprü kirişinin değişen açıklıklarda tasarımı Excel programı geliştirirmiştir. Araştırmada dikkate alınan köprü 22.50m genişliğinde,4 şeritli sahip olan köprü, yalnız üç açıklığı 30.35, 30.70, ve 30.70metre için tasarımı yapılmıştır. Bu çalışmada önce bu alanda yapılan çalışmaları incelenip çeşitli köprüler hakkında genel bilgi verilmiştir. Çalışmada dikkate alınan 22.50m genişlikli 4 şeritli köprünün genel yerleşim planı ve kesitleri ile köprü elemanlarında kullanılanmalzeme özellikleri Üçüncü bölümde belirtilmiştir. dördüncü bölümde incelenen köprü tasarım örneği el çözümü, Beşinci bölümde incelenen köprü 3boyutlumodellenmesi, altıncı bölümde analiz/sismik tasarım ve son bölümde üst yapı tasarım ve tasarım ait sonuçlar, tablolar verilmiştir.Anahtar Kelimeler: AASHTO LRFD, Viyadük Köprü, Öngerilmeli kirişli Köprü, CSI Bridge program One of the most important factors that speed up transportation is the bridges. Due to the physical structure of Afghanistan, bridges are very important. As in the world, most of the new bridges in our country are made up of precast prestressed girder reinforced concrete bridges. There is no regulation on the design of bridges inour country. That's why the American State highways and transportation agencies used in Turkey (American Association of State Highway and Transportation Officials.-AASHTO) has been preferred design according to the regulations. In this study, precast prestressed reinforced concrete bridge with precast prestressed girder in Salihli district of Manisa city Bülent Ecevit junction İzmir - Ankara State Highway has been designed and analyzed by using CSI Bridge program by taking into consideration the AASHTO design conditions. In addition, the designof the prestressed prefabricated I-section bridge beam used in the bridge superstructure with varying openings has been developed by the Excel program. The bridge, which is considered in the research, has a width of 22.50m and has 4 lanes. It is designed for three openings of 30.35, 30.70 and 30.70 meters. In this study, firstly the studies done in this field are examined and general information is given about various bridges. The general layout and cross sections of the 22.50m wide 4-lane bridge considered in the study and the material properties used in the bridge elements are indicated in the third section. In the fourth chapter, the bridge design example hand solution, in the fifth chapter, the bridge 3D analysis, in the sixth section analysis/seismic design, in the last section, the results of the superstructure design and design, tables are given.Keywords: AASHTO LRFD, Viaduct Bridge, Prestressed Girder Bridge, CSI Bridge Program
Collections