Erken çocukluk döneminde toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin verilen farkındalık eğitiminin eşitlikçi cinsiyet rollerinin oluşumundaki etkisi: Kamer Van örneği
dc.contributor.advisor | Duman, Mehmet Zeki | |
dc.contributor.author | Gür, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:24:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:24:19Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-07-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/259228 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın konusunu bir sivil toplum kuruluşu olan Kamer'in(Kadın Merkezi) toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamak için erken çocukluk döneminde toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin verdiği farkındalık eğitiminin eşitlikçi cinsiyet rollerinin oluşumundaki etkisinin incelenmesi oluşturmaktadır. Toplumsal cinsiyet rolleri erken çocukluk döneminden başlayarak sosyalleşme sürecinde edinilmektedir. İlk olarak ailede başlayan bu süreç daha sonra eğitim, medya, kültür siyaset gibi sosyal kurumlar ve sosyal çevre aracılığıyla devam etmektedir. Bütün bu süreç bireyin benliğini oluşturarak tercihlerini, algısını ve sosyal hayata bakış açısını belirlemektedir. Dolayısıyla erken çocukluk döneminde aktarılan toplumsal cinsiyet rollerinin içeriğinin eşitlikçi olması önem teşkil etmektedir. Demokratik bir toplumsal düzenin oluşmasının temelinde yatan önemli faktörlerden birisi toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanmasıdır. Toplumsal cinsiyet eşitliği temelde kadın ve erkek arasındaki farkları kabul etmek ve toplumda oynakları rolleri eşit olarak değerlendirmek anlamına gelmektedir. Toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması için bu noktada hükümetlere, sivil toplum kuruluşlarına ve medya kurumlarına önemli görevler düşmektedir. Toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanabilmesi ve yaygınlaşması için sivil toplum kuruluşları, üniversiteler ve kamu kurumlarında toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifini kazandıracak eğitim seminerleri ve dersler verilebilir. Bununla birlikte toplumsal cinsiyet rollerinin erken çocukluk döneminde kazanıldığını düşündüğümüzde bu dönemde ebeveynlere ve çocuklara eşitlikçi cinsiyet rolleri kazanmaları için eğitimler verilebilir. Bu doğrultuda bu çalışmada bir sivil toplum kuruluşu olan Kamer'in erken çocukluk döneminde toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin verdiği farkındalık eğitimi incelenmiştir. Araştırmada niteliksel araştırma yöntemi ve bu yöntemin veri toplama teknikleri olan katılımlı gözlem ve derinlemesine görüşmeiiitekniği kullanılmıştır. Temelde eğitimin eşitlikçi cinsiyet rollerinin oluşumunda nasıl etkili olduğu eğitime katılan kadın katılımcıların görüşlerinden hareketle değerlendirilmiş ve konu ile ilgili önerilere yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | The subject of this study is to examine the impact of awareness training given by Kamer, a non-governmental organization, to ensure gender equality in the formation of egalitarian gender roles. Gender Roles are acquired during early socialization, starting from early childhood. This process, which first started in the family, then continues through social institutions such as education, media, culture, politics and the social enviroment. This whole process constitutes the individual's self and determines his preferences, perception and perspective on social life. Therefore, it is important that the content of gender roles transmitted in early childhood is egalitarian. One of the important factors underlying the formation of a democratic social order is to ensure gender equality. Gender equality basically means accepting the differences between men and women and evaluating the roles they play in society equally. At this point, governments, non-governmental organizations and media institutions have important duties to ensure gender equality. In order to ensure and spread gender equality, education seminars and lessons can be given to non-govermental organizations, universities and public institutions that will bring the perspective of gender equality. However, when we think that gender roles were acquired in early childhood, trainings can be given to parents and children to gain equitable gender roles in this period. Accordingly, in this study, the awareness training given by Kamer, a non-governmental organization, on gender roles in early childhood was examined. In the research, qualitative research method and participant observation and in-depth interview techniques, which are the data collection techniques of this method, werevused. Basically, how education is effective in the formation of egalitarian gender roles has been evaluated based on the opinions of the women participating in the education and suggestions have been made. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Erken çocukluk döneminde toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin verilen farkındalık eğitiminin eşitlikçi cinsiyet rollerinin oluşumundaki etkisi: Kamer Van örneği | |
dc.title.alternative | The effect of awareness education given on gender roles in early childhood in the formati̇on of equality gender roles: The case of Kamer Van | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-28 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10336473 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 628518 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |