Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan Kalay, Hacer
dc.contributor.authorBildirici, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-10T11:24:19Z
dc.date.available2020-12-10T11:24:19Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/259226
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı, turizm sektöründe çalışan işgörenlerin örgütsel adalet algılarının örgütsel bağlılıkları üzerine etkisinin olup olmadığını incelemek ve aralarındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bu çerçevede otel çalışanlarının adalet algıları, bağlılık ve davranımlarının cinsiyet, yaş, çalışma süresi, unvan gibi demografik değişkenlerden etkilenip etkilenmediği ve etkilenme nedenleri bu araştırmanın kapsamı içerisinde ele alınmıştır.Çalışma genel olarak üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde örgütsel adaletle ilgili temel kavramlar kapsamında adalet kavramının alt boyutları, farklı kavramlar ile olan ilişkisi, aşamaları, sebep ve sonuçlarını gösteren kuram bilgilerine yer verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümde örgütsel bağlılıkla ilgili teorik temel kavramlar, bağlılık türlerinin sınıflandırılması ve bağlılığı etkileyen faktörler üzerinde durulmaktadır. Üçüncü ve son bölümde ise yapılan alan çalışmasından elde edilen birincil kaynak verileri analiz edilmiş ve ilgili ölçekler ışığında değerlendirilerek yorumlanmıştır.Bu araştırmanın evrenini TRB2 bölgesinde yer alan Van ilinde bulunan 3, 4 ve 5 yıldızı bulunan 19 adet otel işletmesinde görevli çalışanlar oluşturmaktadır. Çalışmada 221 kişiye anket uygulanmıştır. Anketler birebir veya google formun uzantılarıyla uygulanmıştır. Üç ayrı bölümde sunulan anket formlarında demografik özelliklerle birlikte adalet algısı boyutları ve bağlılık düzeyi ifadeleri yer almaktadır. Verilerin analiz edilmesinde SPSS 23 programından yararlanılmıştır. Sonuç olarak otel çalışanlarının yüksek adalet algısına sahipoldukları ve adalet algısı ile bağlılık düzeyleri arasında anlamlı ve pozitif bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis study is to examine whether organizational justice perceptions of employees working in the tourism sector have an impact on their organizational commitment and to determine the relationship between them. In this context, whether the perceptions of justice, organizational commitment of the hotel employees are affected by demographic variables such as gender, age, working time and title, and the reasons for being affected are discussed within the scope of this research.The study consists of three parts in general. In the first part, the basic concepts of organizational justice, the concept of justice, sub-dimensions, relationship with different concepts, stages, theoretical literature showing the reasons and results are given. In the second part of the study, the theoretical basic concepts related to organizational commitment, classification of commitment types and factors affecting commitment are emphasized. In the third and last chapter, the primary source data obtained from the field study and analyzed and interpreted in the light of related scales.The universe of this research is the employees in 3,4 and 5 star 19 hotel businesses in Van, TRB2 region. In the study, 221 people were surveyed. The questionnaires were applied either face to face or in two styles with google form extensions. The questionnaire forms, which consist of three separate sections, include demographic characteristics, the dimensions of justice perception and the level of commitment. SPSS 23 program was used to analyze the data. As a result, it has been determined that the hotel employees have high perception of justice and there is a significant and positive relationship between the perception of justice and their loyalty levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurizm sektörü çalışanlarının örgütsel adalet algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki: Otel işletmelerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe relationship between organizational justice perceptions and organizational commitments of tourism sector employees: A research in hotel businesses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-28
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmTourism business
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmHotel business
dc.subject.ytmOrganizational justice
dc.identifier.yokid10336620
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid628526
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess