Show simple item record

dc.contributor.advisorÖner, Engin
dc.contributor.authorÜrün, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-10T11:24:16Z
dc.date.available2020-12-10T11:24:16Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/259217
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyinin ölçülmesi ve üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyinin araştırmada kullanılan demografik değişkenlerle ilişkisinin tespit edilmesidir. Araştırmanın örneklemini Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi ve Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinde öğrenim gören 252 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyinin ölçülmesi amacıyla 38 sorudan oluşan Finansal Okuryazarlık Anketi uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyinin orta düzeyde olduğu ve öğrencilerin en başarılı oldukları finansal okuryazarlık alanının vergi ve mevzuat, en başarısız oldukları finansal okuryazarlık alanının ise yatırım alanı olduğu bulgusu elde edilmiştir. Buna ek olarak, erkek öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyinin kadın öğrencilere göre, kredi kartı kullanan üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyinin kredi kartı kullanmayan öğrencilere göre, internet bankacılığı kullanan öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyinin internet bankacılığı kullanmayan öğrencilere göre, dördüncü sınıf öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyinin üçüncü sınıf öğrencilerine göre, gümrük, bankacılık ve işletme bölümlerinde öğrenim gören öğrencileri finansal okuryazarlık düzeyinin diğer bölümlerde öğrenim gören öğrencilere göre daha yüksek olduğu bulgusu elde edilmiştir. Ayrıca, finansal okuryazarlığın yaş, bireysel emeklilik sistemine katılım durumu ve anne-baba eğitim düzeyine göre anlamlı fark göstermediği tespit edilmiştir. Elde edilen bu bulgular alanyazın çerçevesinde tartışılmış ve konunun ilgililerine öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to measure the level of financial literacy of university students and to determine the relationship between university students' financial literacy level and the demographic variables used in the research. The sample of the study consists of 252 students studying in Van Yüzüncü Yıl University and Trakya University Faculty of Economics and Administrative Sciences. Within the scope of the research, a 38-item Financial Literacy Questionnaire was applied to measure the financial literacy level of students. The data obtained from the survey were analyzed in the SPSS program. As a result of the analysis, it was found that the financial literacy level of the university students participating in the research is at a medium level, and the financial literacy field where the students are the most successful is the tax and legislation, and the financial literacy field where they fail the most is the investment area. In addition, the financial literacy level of male students compared to female students, the financial literacy level of university students who use credit cards, according to students who do not use credit cards, the financial literacy level of students using internet banking compared to third grade students of fourth grade students. It was found that the financial literacy level of students studying in customs, banking and business departments is higher than students studying in other departments. In addition, it was found that financial literacy did not differ significantly in terms of age, participation in the private pension system and education level of parents. These findings have been discussed within the framework of the literature and suggestions have been presented to those concerned.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFinansal okuryazarlık: Yüzüncü Yıl Üniversitesi ve Trakya Üniversitesi İİBF öğrencileri üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeFinancial literacy: A study on students of the Yüzüncü Yıl University and Trakya University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-20
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10337766
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid642431
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess