İnsan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersinde dijital öyküleme etkinliklerinin öğrencilerin girişimcilik becerilerine ve derse yönelik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi dersinde dijital öyküleme etkinliklerinin öğrencilerin girişimcilik becerilerine ve derse yönelik tutumlarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin derste geliştirilen dijital öykülemelere ilişkin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında bahar döneminde, Afyonkarahisar ili merkez okulu olan Millî Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı Hacı Hayriye Özsoy ilkokulu öğrencilerinden 4. sınıfa devam etmekte olan biri deney grubu (22) ve biri kontrol grubu (22) olan toplam 44 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada karma yöntem kullanılmış, nicel verileri elde etmek için ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yurtseven ve Ergün (2018) tarafından geliştirilen Girişimcilik Eğilimleri Envanteri ve Bozbek ve Demir (2014) tarafından geliştirilen İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada nitel veriler araştırma boyunca tutulan araştırmacı ve öğrenci günlüklerinden ve araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir. Araştırma sonucunda; Dijital öyküleme uygulamalarının öğrencilerin İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi dersine yönelik tutumlarına ve girişimcilik eğilimlerine olumlu yönde etki ettiği görülmüştür. Uygulanan İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi dersi tutum ölçeği sonuçlarında ölçeğin genelinde, ilgi boyutunda ve hoşlanma boyutunda deney grubu lehine anlamlı bir farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Girişimcilik eğilimleri envanteri sonuçlarında ise envanterin genelinde, başarı faktöründe, problem çözme faktöründe ve yenilikçilik faktöründe deney grubu lehine anlamlı bir farklılığın olduğu sonucuna ulaşılırken sadece kendine güven faktöründe anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencileri, dijital öyküleme uygulamalarını görüşleri ile değerlendirmiş bu görüşler doğrultusunda öğrenciler, dijital öyküleme uygulamaları ile konuları daha iyi öğrendiklerini, yeni beceriler kazandıklarını ve sürecin çok eğlenceli ve zevkli geçtiğini belirtmişlerdir. Bunun yanında süreç sonunda öğrenciler arasındaki sosyal ilişkilerde gelişmeler olduğu görülmüştür. This study aims to determine the effect of using digital stories in the Human Rights, Citizenship and Democracy courses on students' entrepreneurial skills and attitudes towards the course. In addition, it aims to determine students' views on digital narratives developed in the courses mentioned. In the 2018-2019 academic year, the research group consisted of the 44 students who attended the 4th grade in Hacı Hayriye Özsoy Elementary School, which is affiliated to the Ministry of National Education (MEB) and the central school of Afyonkarahisar. The students were divided into two groups, the experimental group which included 22 students, and the control group, which also contained 22 students. A mixed methodology is used in the study. In order to obtain quantitative data, semi-experimental design with pretest-posttest control group is used. In the research, Entrepreneurship Trends Inventory developed by Yurtseven and Ergün (2018) and the attitude scale towards the Human Rights Citizenship and Democracy course developed by Bozbek and Demir (2014) are used. Qualitative data were obtained from the researcher and student diaries kept during the research and from the semi-structured interview form developed by the researcher. The results of the research are as follows: It has been observed that digital storytelling practices have a positive effect on students' attitudes and entrepreneurship tendencies towards human rights citizenship and democracy. As a result of the applied human rights citizenship and democracy lesson attitude scale. It is concluded that there is a significant preference towards the experimental group in the scale, interest dimension and liking dimension. In the results of the entrepreneurship trends inventory, it is concluded that there is a significant difference in favor of the experimental group not only in the self-confidence factor, but also in the overall inventory, success factor, problem solving factor and innovation factor. In addition, the experimental group evaluated the digital storytelling practices with their opinions, and in line with these opinions, the students stated that they learned the topics better with digital storytelling practices, gained new skills and the process was very fun and enjoyable. In addition, it is observed that there were improvements in social relations among students at the end of the process.
Collections