Sühreverdî`nin Hadisçiliği ve Avârifu`l-Meârif Adlı Eserindeki Hadislerin Tahric, Tenkid ve değerlendirmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada H. 539 yılında dünyaya gelen büyük mutasavvıf, müfessir ve muhaddis Şihâbuddîn Sühreverdî'nin Avârifu'l-Meârif eserinde geçen 586 merfû rivayet incelendi. Bu hadislerdeki metodu dikkate alınarak hadisçi kimliği ortaya konulmaya çalışıldı. Daha çok tarikat kurucusu olarak bilinen Sühreverdî'nin muhaddis yönü ne yazık ki geri planda kalmıştır. Bu çalışmayla Sühreverdî'nin önemli bir muhaddis olduğu açıkça görülmektedir. Avârif'te tespit edebildiğimiz 586 merfû rivayetin tamamını el-Mektebetu'l-Şamile adlı programda taranmıştır. Rivayetlerin kaynağı ve değeri tespit edilmeye çalışılmıştır. Her rivayetin ilk kaynağına inilmeye gayret gösterilmiştir. Rivayetlerin ekseriyeti kütübü tis'a ekseninde yer almaktadır. Ancak bazı zayıf ve aslı olmayan rivayetler genelde tefsir veya tasavvuf eserlerindedir.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kısaca Sühreverdî'nin hayatı, ilim tahsili ve eserleri ele alınmıştır. İkinci bölümde Sühreverdî'nin Avârifu'l-Meârif eserinde tahric etmiş olduğu hadislerden yola çıkılarak hadisçiliği değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde ise Avârifu'l-Meârif'te geçen rivayetlerin tahric ve tahlili üzerinde durulmuştur. Our author Sihabuddîn Suhrawardî born in h. 539 was a well known Sofi, exegiter and muhaddith. We have focused on this study on his masterpiece Avârifu'l-Meârif and the 586 hadiths in it and thereby to know his qualities as muhaddith. Suhrawardî is more known as the founder of a tariqat but unfortunately as a muhaddith he is not as well known. With this study, it is clearly seen that Suhrawardî is a valid muhaddith. All of the 586 marfu narrations we have identified in Avârif was scanned in the program Shamila and thus determine there places in our sources. All efforts have been made to show the first source of all narrations.The majority of the narrations were determined in Kutub tis'a, some weak and fabricated narratives were found in tafsir or in sufism books.Our study consists of three parts. In the first chapter, Suhrawardî's life, his science and his work were briefly discussed. In the second chapter, his qualities as muhaddith has been shown. In the third chapter takhrij and evaluation of the marfu narrations mentioned in Avârifu'l-Meârif were made.
Collections