Sanat eğitimi alan ve almayan öğretmen adaylarinin kişilerarasi problem çözme becerileri ve kendini belirleme (güvengenlik) düzeyleri arasindaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Eğitim Fakültesinde sanat eğitimi alan ve almayan öğrencilerin, kişilerarası problem çözme becerileri ve kendini belirleme düzeyleri arasındaki ilişkiyi ve bu iki değişkenin cinsiyet, sınıf farkları, okunan bölüme göre değişip değişmediğini incelemek amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2018-2019 yılı arasında öğrenim görmekte olan; resim, müzik, beden eğitimi, bilgisayar, türkçe, sosyal bilgiler, pdr, okul öncesi, matematik, fen bilimleri ve sınıf öğretmenliğinde birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarına devam eden, araştırmada kullanılan ölçekleri cevaplamaya gönüllü 18- 30 yaş grubundan 500 öğrenci oluşturmaktadır. Belirlemede amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Eğitim Fakültesinde sanat eğitimi alan ve almayan öğrencilerinin, kişilerarası problem çözme becerileri ve kendini belirleme düzeyleri arasındaki ilişkiyi, bu iki değişkenin cinsiyet, sınıf farkları, okunan bölüme göre değişip değişmediğini ortaya koymak üzere yapılan bu çalışma ilişkisel tarama modeline uygundur.Verilerin çözümlenmesi SPSS 20.00 istatistik paket programlarında yapılmıştır. Değişkenlere ilişkin betimsel istatistikler korelasyon ve varyans analizleri SPSS 20.00 programı kullanılarak test edilmiştir. Araştırma amaçları ,05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir.İlk olarak araştırma verilerinin normal dağılım gösterip göstermediğini test etmek için Kolmogorov-Smirnov Normallik testi uygulanmıştır. Kişilerarası Problem Çözme ve Kendini Belirleme (Güvengenlik) Envanterlerinin güvenirlik ve geçerliklerini ölçmek için Crombach Alpha Katsayısı hesaplanmıştır. Katılımcıların demografik özelliklerine ilişkin frekans dağılımları, cinsiyetlerine göre kendini belirleme (güvengenlik) düzeyleri arasında anlamlı farkı bulmaya ilişkin bağımsız örneklem t-testi analizi kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin cinsiyetlerine göre kişilerarası problem çözme becerileri arasında anlamlı farkı bulmak içinde bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır. Öğrencilerin sınıf düzeyi ve okunan bölüm değişkenine ilişkinde, kendini belirleme (güvengenlik) ve kişilerarası problem çözme becerileri arasındaki farka bakmak için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Öğrencilerin kişilerarası problem çözme becerileri ve güvengenlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi test etme için Pearson Kolerasyon katsayısı testi kullanılmıştır.Araştırmada Eğitim Fakültesinde sanat eğitimi alan ve almayan öğrencilerinin, kişilerarası problem çözme becerileri ve kendini belirleme düzeyleri arasındaki ilişkiyi ve bu iki değişkenin cinsiyet, sınıf farkları, okunan bölüme göre değişip değişmediğini incelenmiştir.İnceleme sonucunda cinsiyet ve sınıf değişkenine ilişkin anlamlı bir farkın olmadığı ortaya çıkmıştır. Bölüm değişkenine göre ise, bazı bölümler arasında kişilerarası problem çözme puanlarında anlamlı farklılık saptanmıştır. Sanat eğitimi alan ve almayan öğrencilerin kendini belirleme (güvengenlik) ve kişilerarası problem çözme becerileri arasındaki ilişkiye bakmak için yapılan Korelasyon analizinde düşük ve orta düzeyde anlamlı olmayan bir ilişki tespit edilmiştir. Son olarak, kendini belirleme (güvengenlik) ve kişilerarası problem çözme becerisi bakımından sanat eğitimi alan ve almayan öğrenciler arasındaki ilişkiyi tespit etmek için yapılan T- testi sonuçlarına göre de anlamlı bir fark bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Kişilerarası Problem Çözme, Kendini Belşrleme Düzeyi (Günevgenlik) Sanat, Sanat Eğitimi In this research, it has been aimed to examine the relationship between the problem solving skills and assertiveness levels of students, who receive/don't receive art education in the faculty of education, and whether these two variables change according to the gender, grade differences, and attended school. The study group of the research is consisted of 500 students between the ages of 18-30, who attend the school at the first, second, third and forth grades in the fine arts, music, physical education, computer, Turkish, social sciences, pdr, preschool, mathematics, physical sciences and primary school teaching departments of the Faculty of Education between the years of 2018-2019, and who are volunteer to answer the scales used in the research. Purposeful sampling method is used in the determination. This research, which is made for revealing the relationship between the problem solving skills and assertiveness levels of students who receive/don't receive art education in the faculty of education, and whether these two variables change according to the gender, grade differences, and attended school, is a research suitable to the relational screening model.Data analysis has been made in the SPSS 20.00 statistical package programs. Descriptive statistics related to the variants, correlation and variance analysis have beentested by using the SPSS 20.00 program. Purpose of the research is tested at the level of ,05 significance level.Unpaired t test has been used for finding a significant difference between the frequency distributions according to the demographic attributes of the participants and their assertiveness levels according to their genders. Moreover, t test has been also used for finding a significant difference between the interpersonal problem solving skills of students according to their genders. With relation to the grade level and attended school variant of students, single direction variance analysis (ANOVA) has been used for examining the relationship between the assertiveness and interpersonal problem solving skills of students. Pearson's Correlation coefficient test has been used for testing the relationship between the interpersonal problem solving skills and assertiveness levels of students. The relationship between the problem solving skills and assertiveness levels of students, who receive/don't receive art education in the faculty of education, and whether these two variables change according to the gender, grade differences, and attended school has been examined in this research. As a result of the research, it has appeared that there isn't a significant difference concerning the gender and grade variable. However, it has been determined that there is a significant difference in the interpersonal problem solving points between some departments according to the department variables. A low and middle-level non-significant relationship has been determined in the Correlation Analysis that is made for examining the relationship between the assertiveness and interpersonal problem solving skills of students, who receive/don't receive art education. Finally, a significant difference could not be found according to the T-test results, which is made for determining the relationship between the students who receive and don't receive art education, in terms of assertiveness and interpersonal problem solving skills.Key Words:Interpersonal Problem Solving, Assertiveness, Art, Art Education
Collections