Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersi ve eğitsel oyun uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
xm YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİ VE EĞİTSEL OYUN UYGULAMALARİ Yunus TORTOP Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Haziran 2005 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Yücel OCAK Bu araştırma; ilköğretim I. kademesinde beden eğitimi derslerini yürüten sınıf öğretmenlerinin, beden eğitimi dersi ve eğitsel oyun uygulamalarına ilişkin görüşleri ile problem algılamalarını belirlemeye yöneliktir. Araştırmada veri toplama aracı olarak 30 sorudan ve 3 bölümden oluşan bir anket uygulanmış, elde edilen verilerin frekans, yüzde (%) dağılımı ile ilişkilendirmelerde; ki-kare (x2), varyans, kruskal wallis ve t-testi analizleri SPSS programında yapılmış, anlamlılık düzeyleri 0,05 olarak belirlenmiştir. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin %95,5'i `Beden eğitiminin amaçlarından bir tanesi de, genel eğitimin amaçlarına hareket yoluyla katkıda bulunmaktır` ifadesine destek verirken, `ilköğretim I. kademesinde beden eğitimi derslerine diğer dersler kadar önem verilip amacına uygun olarak uygulanmaktadır` ifadesine %40,4 oranında katılmışlar, %59,6 sı ise, `diğer dersler kadar önem verilmeyip amacına uygun olarak işlenmediğini ifade etmişlerdir. Sınıf öğretmenlerinin %79'unun beden eğitimi derslerine yönelik seminerler düzenlenmesi gerekliliğini desteklediği görülmüştür.XIV Sınıf öğretmenlerinin %22,5'i meslek yaşamlarından önce veya sonra aktif spor yaparken, %77,5'i hiçbir şekilde aktif sporun içinde yer almadıklarını ifade etmişlerdir. Aktif spor yapan erkek öğretmenlerin bayanlara oranla fazla olması, istatistiki açıdan 0,05 anlamlılık düzeyinde bir farklılığın olduğunu ortaya çıkarmaktadır. İzleyici olarak veya sağlık için sporla ilgilenenlerin oranı %78,4 olurken, erkek öğretmenlerin yine bayan öğretmenlere göre fazla olması 0,05 anlamlılık düzeyinde bir farklılığı göstermiştir. Ayrıca bayan sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumları ile eğitsel oyun öğretimine yönelik formasyon düzeylerinin, erkek öğretmenlere oranla kendilerini daha yetersiz bulmaları istatistiki olarak anlamlılık göstermektedir.(P<0,05) Sınıf öğretmenlerinin mesleğe başlamadan önce aktif spor yapmış olmaları beden eğitimi derslerine karşı tutumları ve eğitsel oyun öğretimi ve uygulamasına yönelik formasyon düzeyleri açısından, spor yapmayanlara göre istatistiki olarak farklılık göstermiştir.(P<0,05) Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumları ile eğitsel oyun öğretimi ve uygulamasına yönelik davranışları, izleyici olarak veya sağlık için sporla ilgilenenlerin, ilgilenmeyenlere göre anlamlı bir farklılık ortaya koyduğu istatistiki olarak bclirlcnmiştir.(P<0,05) 1-10 yıllık öğretmenlerle, 11-15 yıl ile 26 yıl ve üzerindeki mesleki kıdeme sahip öğretmenler arasında, beden eğitimi ve oyun öğretiminde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri açısından da önemli bir farklılık bulunmuştur.(P<0,05) Yine araştırmada; 41-50 yaşlan arasındaki sınıf öğretmenlerinin, diğer yaş gruplarındaki öğretmenlere oranla, beden eğitimi ve oyun öğretiminde daha fazla sorunla karşılaştıklarını ifade etmeleri, istatistiki açıdan anlamlı bir farklılığı ortaya çıkarmıştır.(P<0,05) XV SUMMARY PRACTICES OF PHYSICAL EDUCATION AND EDUCATIONAL GAMES OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS This research aims to find out problems perception and the ideas of the primary school teachers giving physical education lessons about the lessons and performing the educational games. During the research, a questionnaire, which contains thirty questions and three sections, was completed as an instrument to gather data. Analyses of frequency, percentage ratio, chi-square, anova variance, kruskal wallis and t-tests are made in SPSS software and meaningfulness level is determined 0,05. While 95,5 percent of the teachers who completed the questionnaires supported the idea `One of the aims of physical education lessons is to assist the aims of the general education via movement`, 40,5 percent of them supported the idea `Physical education lessons are considered as important as the other lessons and also they are performed appropriately to its aims`, and 59,6 stated the idea `Physical education lessons are not considered as important as the other lessons and also they are not performed appropriately to its aims`. It is also found out that 79 percent of the primary school teachers pointed out the necessity of formation education lessons. While 22,5 percent of the primary school teachers stated that they are involved in sports actively and also were involved in the past before being a teacher, 77,5 percent of them stated that they have never been involved in a sport actively. The high number of male teachers compared to female ones shows that there is a statistically significant difference in the 0,05 level. The result shows that the ratio of the teachers who are interested in sports actively or as a spectator is 78, 4 percent. Again the high number of male teachersXVI compared to female ones shows that there is a significant difference in the 0, 05 level. Moreover, the female teachers' approach to the physical education lessons and teaching educational games differs with the male ones. It is also statically important that female teachers find themselves more insufficient than male ones. As primary school teachers who are involved in sports actively before being a teacher, their approach to the physical education lessons differs from the ones who are not involved in a sports from the point of view of teaching educational games and their performance in the formation level. It is also stated that there is a significant difference between the ones who are involved in sports actively or as a spectator and the ones who have never been involved in a sports in approaching to the physical education lessons and teaching educational games while performing. There is a significant difference between the teachers who have been teaching for 1 to 10 years and the ones who have been teaching for 10 to 15 and for more than 26 years from the point of view of perception to the problems they face during physical education lessons and teaching games. The research also shows that primary school teachers, between 41 and 50, compared to the ones who arc younger states that they face with more problems while teaching games and in physical education lessons.
Collections