Geri dönüşüm ve çevreye etkileri konusunda okul dışı öğrenme ortamları etkinliklerinin ilkokul öğrencilerinde farklı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, okul dışı öğrenme ortamlarının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi, 'İnsan ve Çevre' ünitesi kapsamında 'Canlılar ve Yaşam' konusunun işlenme sürecinde geri dönüşüm ve çevreye etkileri ile ilgili kazanımlara etkisi araştırılmıştır. Araştırma, yarı deneysel bir çalışma olup Statik Grup Ön test- Son Test karşılaştırmalı desende tasarlanmıştır. Çalışma grubunu 2018-2019 Eğitim- Öğretim yılında Erzincan ilinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 58 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada deney grubunda, okul dışı alan gezisinde Erzincan'da belirlenen üç tane geri dönüşüm tesisine gidilerek geri dönüştürülebilir maddeler incelenmiş ve geri dönüşümden elde edilen ürünler gözlemlenmiştir. Kontrol grubunda ise mevcut öğretim programına uygun olarak sınıf ortamın-da öğretim yapılmıştır. Uygulamada nicel veri toplama aracı olarak başka bir araştırmacı tarafından ilkokul öğrencilerine yönelik geliştirilen Çevre Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizi için parametrik olmayan istatistiklerde; Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Yapılan bu araştırma sonucu elde edilen verilerin, okul dışı öğrenme ortamlarının, ilköğretim öğrencilerinde geri dönüşüm ve çevreye etkileri konusunda, çevre bilinci ve tutumuna katkı sağladığı görülmüştür. In this study, the acquirements and effects of out-of-school learning environments on the recycling and environment in the process of 'Human and Life' within the scope of Human and Environment unit of science course of fourth grade students in primary school were investigated. In the research, in order to provide data diversity and in-depth information, mixed method,, in which the qualitative and quantitative data obtained from the study group were evaluated together, and the qualitative data supported the quantitative data, was used. The study is a quasi- experimental study and was designed with static group pre-test and post- test comparative design. The study group consists of 58 primary school fourth grade students studying in a public school in Erzincan in 2018-2019 academic year. In the control group, class-room teaching was conducted in accordance with the current curriculum. In practice, the Environmental Attitude Scale developed for the primary school students and applied by another researcher was used as a quantitative data collection tool. A semi-structured interview form with open-ended questions was used to support quantitative data. İn the study, Mann Whitney U Test, Kruskal Wallis Test and Wilcoxon Signed Ranks Test, which are applied in nonparametric statistics, were used for data analysis. We have reached the conclusion that the data obtained through this research contributes to the de-velopment of environmental awareness and attitude to be made about the ef-fects of out-of-school learning environments on primary school students and their environmental impact.
Collections