Eğitim fakültesi öğrencilerinin sanat ilgileri ile stresle başa çıkma tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin sanat ilgilerini ve stresle başa çıkma tarzlarını ölçmeyi, sanat ilgileri ile stres ile başa çıkma tarzları arasındaki ilişki, sanat ilgileri ve stresle başa çıkma tarzlarının cinsiyet, öğrenim gördükleri Anabilim dalı ve bölüm türü gibi bazı değişkenlere göre fark olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklemini, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesinde; Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Eğitimi Anabilim Dalı, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Resim İş Eğitimi Anabilim Dalı, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Beden Eğitimi Ve Spor Bölümü olmak üzere dokuz Anabilim Dalı ve iki bölümde öğrenim görmekte olan 532 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemin seçiminde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın uygulama süreci 2018-2019 öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden`İlişkisel Tarama Yöntemi` kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında Sanat İlgisi Ölçeği, (Taşkesen, 2014) Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği,(Şahin ve Durak, 1995) kullanılmıştır. Araştırma veri analizleri için SPSS 22 istatistik programı kullanılmıştır. Araştırma bulguları, .05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. İlk olarak araştırma verilerinin normal dağılım gösterip göstermediğini test etmek için Shapiro-Wilk Normallik testi uygulanmıştır. Sanat ilgisi ve stresle başa çıkma tarzları ölçeklerinin, güvenirlik ve geçerliklerini ölçmek için Cronbach Alpha Katsayısı hesaplanmıştır. Sanat ilgisi ve Stresle başa çıkma tarzları ilişkisini test edebilmek için Pearson Korelasyon testi, Cinsiyete göre sanat ilgisi ve stresle başa çıkma tarzları ilişkisi farkını test edebilmek için ise ilişkisiz örneklemler t- testi uygulanmıştır.Araştırmada, Eğitim fakültesi öğrencilerinin; sanat ilgisi düzeyleri, Resim-İş Eğitimi ve Müzik Eğitimi, alan Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerin de anlamlı şekilde yüksek olduğu ve cinsiyete göre kız öğrencilerin sanat ilgisi düzeyleri erkek öğrencilere göre anlamlı bir şekilde yüksek olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Eğitim fakültesi öğrencilerinin stresle başa çıkma düzeylerinin Resim-İş Eğitimi ve Müzik Eğitimi, alan Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin anlamlı şekilde yüksek olduğu bulgusuna ve Eğitim fakültesi öğrencilerinin sanat ilgisi ve stresle başa çıkma tarzları puanları arasında orta düzeyde pozitif ve anlamlı ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.Ulaşılan bu bulgular ile, sanatın, stres ile başa çıkma tarzını olumlu yönde etkilediğini, sanatla uğraşan Resim iş Eğitimi Anabilim dalı ve Müzik Eğitimi Anabilim dalı öğrencilerinin stresle başa çıkma düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Buna paralel olarak sanat ilgisi yüksek olan öğrencilerin strese maruz kaldığı durumlarda kendine güvenli yaklaşım ve iyimser yaklaşım tarzı geliştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. In this research it is aimed to measure the styles for handling stress of the students in Faculty of Education and their interest in arts; and toanalyzetherelationbetweentheirinterest in arts and their styles for handling stress and if the relation between their interest in arts and their styles for handling stress varies related to some variables like which major they study or in which department they study. Sample of thisresearch consists of 532 students who studies in the Faculty of Education of Erzincan Binali Yıldırım University and they are from nine departmens and two majors including Department of Pre-school Education, Department of Class Education, Department of Social Studies Education, Department of Turkish Education, Department of Psychological Counseling and Guidance Education, Department of Science Studies Education, Department of Mathematics Education, Department of Art Education, Department of Musical Education, Major of Computer and Instructional Technologies Education and Major of Physical Training and Sports. Purposive sampling is used to choose the sample. This research is implemented during the school year of 2018-2019. Inthisresearch, `CorrelationalSurvey Model` -one of thequantitativeresearchmethods- is used. Scale of Interest in Arts (Taşkesen, 2014), Scale of Styles for Handling Stress (Şahin ve Durak, 1995) is used to collect the data of the research. SPSS 22 was used for analyses of the data in the research. Research findings, were tested at 0.5 significance level. At first, Shapiro-Wilk Normality test is applied to examine whether the data of the research distributes normally or not. Cronbach Alpha Coefficient is calculated to measure the safety and the validity of the scales of interest in arts and styles for handling stress. Pearson Correlation test was applied to examine the relation between interest in arts and styles for handling stress, and independent samples t-test was applied to examine the difference between interest in arts and styles for handling stress related to gender. Inthisresearch, it is found that the interest in arts for the students of Faculty of Education is significantly high in the Department of Fine Arts Education, Art Education and Musical Education, also that level of interest in arts of girls is significantly higher compared to boys. It was founda that level of handling stress of the students studying Art Education, Musical Education in the Department of Fine Arts Education is significantly high and it is also found that the relation of methods and points between interest in arts and styles for handling stress for the students in Faculty of Education is mediumlevelpositiveandsignificant. It has beendetermined that these findings show that art affects style for handling stress positively and students in the Department of Art Education and the Department of Musical Education have high level of handling stress. Parallel to this, it is concluded that students who have high art interest have developed a safe approach and optimistic approach in cases where they areexposedtostress.
Collections