Preoperatif dönemde hastaların hemşirelerden beklentilerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Preoperatif Dönemde Hastaların Hemşirelerden Beklentilerinin Araştırılması Bu çalışma, Afyon Kocatepe Üniversitesi Cerrahi Anabilim dalında ameliyat olacak hastaların ameliyat öncesi dönemde kendilerine bakım veren hemşirelerden beklentilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. 21.06.2004-15.03.2005 tarihleri arasında 120 hastaya, sosyo-ekonomik durumlarıyla birlikte, geçirilmiş ameliyat öyküleri, serviste yaşadıkları problemler, ameliyat hakkındaki endişeleri, hemşirelik bakımı gibi konularda belirleyici 57 sorudan oluşan bir anket formu uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde Ki-kare testi ve yüzde oranlan kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, hastaların çoğunluğu (% 69) ameliyat öncesi ve sonrası uygulanacak işlemler hakkında bilgi almak için hekimleri, diğer taraftan hastaların % 5 7' si sıkıntılarım paylaşmak ve sohbet etmek için hemşireleri tercih etmiştir. Bilgi almak için tercih edilen hastane personeli seçimiyle, hastaların eğitim düzeyi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır (p=0.08). Diğer sonuçlarla birlikte, hastalarda güven duygusunun oluşması için ameliyat öncesi ve sonrası dönemde hastalara bilgi verilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Anahtar Sözcükler: hasta beklentileri, hasta memnuniyeti, hemşire-hasta ilişkisi, ameliyat öncesi eğitim. Investigation of Patient Expectations from Nurses before the Operation The purpose of this study was to evaluate expectations of surgery department patients from nurses before the operation in the Department of Surgery at Afyon Kocatepe University of Afyon, Institue of Health Science. A questionnaire applied to 120 patients. In 21.06.2004-15.03.2005, a total of 120 patients in Afyon were interviewed about pre- and post-operative expectations during their surgery. The questionnaire consisted of 57 questions, asking in detail about personal data, previous operations, service problems, their worries about operation, and nursing care. Concerning the data, Pearson chi-square (X2) test and percentage ratios were used in some analyses. As a result of this study it was found that 69% of patients would like to take the knowledge about procedures before the operation from the physicians, because of their satisfaction. However, when 57% of patients need something, they prefer to see the nurses and want to get rid off some of their worries by speaking with nurses. Getting some information about their operation from nurses or physicians and education level of the patients were found uncorrelated (p=u.08). According to the results of research, clinicians should discuss expectations with patients pre-operatively to improve satisfaction. Keywords: patients expectations, patients satisfactions, nurse-patient communication, preoperative education.
Collections