Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşlerine göre sorgulama becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının görüşlerine göre sorgulama becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, öğretmen adaylarının sorgulama becerileri durumları, sorgulama becerilerini etkileyen faktörler, sorgulama becerilerine sahip bireylerin özellikleri ve sorgulama sürecinde karşılaştıkları problemler bireysel, eğitimsel ve toplumsal açıdan incelenerek ele alınmıştır. Yöntem: Araştırmanın temel amacının sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sorgulama becerilerine ilişkin görüşlerini belirleme olduğundan nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi ile yorumlanmıştır. Çalışma Grubu: Araştırmada çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örneklem ve ölçüt örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmamızın çalışma grubunu Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesi; Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 12 kız, 11 erkek toplam 23 gönüllü öğretmen adayı oluşturmaktadır.Sonuç: Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğretmen adaylarının sorgulama becerileri hakkında genel olarak olumlu görüşlere sahip oldukları fakat sorgulama becerilerini kazanmada ve geliştirme de birtakım problemler ile karşılaştıkları görülmüştür. Ayrıca sorgulama becerilerinin öğretmenlik becerilerine katkı sağladığı ve derslerde öğretmenlerin öğrencilere sorgulama becerilerini kazandırmak için neler yapabileceği yönünde görüşleri tespit edilmiştir. Objective: In this study, it was aimed to examine the questioning skills of social studies teacher candidates according to their opinions. In this direction, the pre-service teachers' inquary skills, factors affecting inquary skills, characteristics of individuals with inquary skills, and the problems they face during the questioning process were examined in an individual, educational and social perspective.Method: Qualitative research method was used since the main purpose of the study was to determine the opinions of prospective social studies teachers about questioning skills. In this direction, the data obtained by using semi-structured interview technique was interpreted with descriptive analysis and content analysis in order to determine the opinions of prospective teachers.Working Group: Purposeful sampling and criterion sampling methods were used to determine the study group. The study group of our study was Erzincan Binali Yıldırım University Faculty of Education; Social Studies Teacher Education consists of 23 volunteer teacher candidates including 12 girls and 11 boys.Conclusion: According to the findings; It was seen that pre-service teachers had positive opinions about inquiry skills in general but faced some problems in gaining and developing inquary skills. In addition, it was determined that inquiry skills contribute to teaching skills and what the teachers can do to gain inquiry skills in the lessons.
Collections