DEAŞ ve itikad anlayışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kur'ân bireyi muhatap alır ve bireye rehberlik eder. Kur'âna göre insan fıtrat üzere yaratılmıştır. İnsanın bu fıtrattan kaynaklanan üç temel alanı vardır: Dini, ilmî ve siyasî alan. Kur'ân dini alanın ilkelerini belirlemiş; diğer iki alanı insanın aklına, araştırmasına, geliştirmesine ve sorgulamasına bırakmıştır. İnsan toplumsal bir varlık olduğu İçin siyasette fıtrattandır. Dinde otorite Allah, siyasette ise insandır. Din ile siyasetin hareket noktaları farklıdır. Din bireyi esas alır ve bireyden topluma gider, siyasal zihin ise toplumu esas alır ve toplumdan bireye gider. Siyasal zihne göre birey tek başına bir anlam ifade etmez. Bireyin değeri toplumla ortaya çıkar. Hz. Peygamberin vefatından sonra ortaya çıkan idari boşluk bazı siyasi ihtilaflara yol açmıştır. Sahabenin ileri gelenleri akıllarını kullanarak kısa sürede bu ihtilafa son vermiştir. Hz. Osman'ın vefatı üzerine patlak veren ihtilaflar daha sonraki siyasi ve itikadı anlayışlara sebebiyet vermiştir. İleriki dönemlerde her bir ekol kendi düşüncesinin doğruluğunu savunmuş, bu düşüncesine Kur'ân ve Sünnet'ten deliller sunarak diğer düşünce ve ekolleri karşı gelmiştir. Bazen nasları bağlamından kopararak birer ideolojik slogana dönüştürmek suretiyle temel İslami kavramların içlerini boşaltarak, kendi düşünce yapısına uymayanları reddederek kendi düşüncelerini mezhepleştirmişlerdir. Bu anlayışların örneklerini günümüzde görmek mümkündür. Bunlardan biri de son dönemde ortaya çıkan bir adıyla IŞID (Irak Şam İslam Devleti) diğer adıyla DEAŞ ( Devlet'ül Irak ve'ş Şam). Biz bu çalışmamızda Deaş'ın ortaya çıkışını ve dayandığı temel ilkeleri inceleyeceğiz Anahtar Kelimeler: Deaş, İslamofobi, Selef, Tâğût, Hüccet, Rubûbiyet, Ulûhiyet The Qur'an addresses and guides the individual. The Qur'an means that man is created in the nature of fathom. There are three basic areas of human arising from this disposition; religious, scientific and political fields. Qur'an identified the principles of the religious sphere, the other two areas have been left to the human's mind, research, development and questioning. Since human beings live in a community, politics is also congenital. In religion, authority is God, in politics, authority is man. Religion and politics are different starting points. Religion is based on the individual and goes from the individual to the society; the political mind is based on society and goes from society to the individual. According to political mind, individual does not make sense alone. The value of the individual emerges to society.The political space that arose when the death of the Prophet, has maintained its vitality since then and It was the bleeding wound of the Muslim world. Each ecole advocated the correctness of its thinking and offered evidence of the Qur'an and Sunnah that this thought, has been excluded from other thought and ecoles. By removing the verses and hadiths from the context, transforming them into ideological slogans, deconstructing the basic Islamic concepts, and alienating those who do not follow their own thought structure, etc., have become the basic understanding of almost every sect throughout history and this understanding has come up to the present day. Deaş has assumed this understanding in today's world.Keywords: Deas, Islamophobia, predecessor, Tağut, Hujjat, Rububiyet, Godhead
Collections