Resim iş eğitimi öğrencilerinin dijital vatandaşlık düzeyleri ile dijital teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, resim iş eğitimi öğrencilerinin dijital vatandaşlık düzeyleri (DVD) ile dijital teknolojiye yönelik tutumları (DTYT) arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Araştırma,betimsel araştırma türlerinden ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmaya, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi ve Karadeniz Teknik Üniversitesi'nde resim iş eğitimi bölümünde öğrenim gören 131 erkek, 191 kadın olmak üzere toplam 322 kişi oluşturmaktdır. Veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi Formu,Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği (DTYTÖ) ve Dijital Vatandaşlık Ölçeği (DVÖ) kullanılmıştır. Tez yazımındaverilerin düzenlenmesi ve grafiklerin oluşturulmasında Windows Microsoft Word programı, verilerin öncelikli olarak girilmesi ve düzenlenmesinde Microsoft Excel tablolama programı, verilerin değerlendirilmesi ve istatistik testlerin yapılmasında ise SPSS 22 istatistik paket programı kullanılmıştır.Araştırma sorularının cevaplandırılması doğrultusunda ortalama, standart sapma gibi tanımlayıcı istatistik yöntemleri ile katılımcıların üniversite, cinsiyet, sınıf, gelir durumu, kaç yıldır internet kullanımı, internet kullanım becerileri ve günde kaç saat internet kullanımı değişkenlerine göre t Testi, Anova Testi ve grupların kendi aralarındaki anlamlılık durumları için Tukey analiz testlerine başvurulmuştur (veriler p<0,05 anlamlılık düzeyinde ve %95 güven aralığında değerlendirilmiştir).Katılımcıların Dijital Vatandaşlık Düzeyleri ile Dijital Teknolojiye Yönelik Tutumları arasındaki ilişki için korelasyona baktığımızda orta derecede anlamlı bulunmuştur. (p<,05). Cronbach Alpha katsayı değeri 0,875 olarak bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Dijital Vatandaşlık, Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum, Resim İş Eğitimi Öğrencileri The aim of this study is to examine the relationship between digital citizenship levels (DCL) and attıtudes towards digital technology (ATDT) of painting- crafts education students. Research is a descriptive research type, relational survey model. 322 students participated in this research. These students consist of 131 male and 191 female students studuying in department of painting- crafts education of Erzincan Binali Yıldırım University, Atatürk University, RepublicUniversity and Black Sea Technical University. Personal information form, attıtude towards digital technology (ATDTS) and digital citizenship scale (DCS) werw used as data collection tools. In writing this thesis; Windows Microsoft Word program was used for editing data and creating graphics, Microsoft Excell Spread sheet program was used primarily for entering and editing data, and SPSS 22 statistical package program was used for data evaluating and statistical test. According to the answer of research questions, with descriptive statistical methods such as mean standart deviation, participans university, gender, class, income statüs, how many year of internet use, internet use skills and how many hours of internet use perday werw determined. And T test and ANOVA test were applied and Tukey analysis test applied for the significance of the groups among themselves ( data were evaluated at p< ,05 the level of significance and 95% within the confidence interval ) Finally, when we look at the correlatıon between the citizenship levels of the paricipants and their attıtudes towards digital technology, it was found to be mode rately sinificant (p<,05). Cronbach Alpha coefficent value was found to be .875.Key Words:Digital Citizenship, Attitude Towards Digital Technology, Painting-Crapts Education Students
Collections