2000-2018 yıllar arasında ortaöğretim edebiyat ders kitaplarında divan edebiyatının görünümü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, ortaöğretim kurumlarında divan edebiyatına verilen önemi ortaya koymak maksadıyla hazırlanmıştır. Bu tezde `Giriş` bölümünde divan edebiyatıyla ilgili genel bilgiler verilmiştir. 2000-2018 yılları arasında ortaöğretimlerde okutulan Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili 67 ders kitabının künyesi verilmiştir. Birinci bölümde, incelenen ders kitaplarında; divan edebiyatının ele alınışı, kitaplarda geçen yazarlar ve eserleri, ders kitaplarında yer verilen manzum ve mensur metinler ile divan edebiyatı konularını öğretme usulleri anlatılmıştır. İkinci bölümde ise öğretmen ve öğrencilere yapılan anket sorularıyla bu sorulara verilen cevapların yorumlanması yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Divan Edebiyatı, Edebiyat Ders Kitapları, Anket. ABSTRACTThis thesis has been prepared in order to reveal the importance given to Divan Literature in secondary education institutions. In `Introduction of this thesis the information was given about divan literature. Between 2000-2018 the colophon of 67 textbooks were given which are related to Turkish Language and Literature course in secendary schools. In first part in the textbooks examined; the authors and their works, verse and prose texts in the textbooks, the style of teaching Divan Literature were explained. In second part the answers of those questions and the answers of the questionnaire concducted to the teachers and the students were interpreted.Keywords: Divan Literature, Literature Textbooks, Survey.
Collections