Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik algıları ile kişiler arası öz yeterlik algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik algıları ile kişiler arası öz yeterlik inançları; cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem yılı, mezuniyet durumları, görev yapılan okulun yerleşim yeri türü, görev yaptığı sınıf türü, görev yaptığı sınıf mevcudu, sınıfındaki özel gereksinimli öğrenci sayısı, özel gereksinimli öğrencisi olup olmama durumu, özel gereksinimli öğrenci tanısı değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın evrenini; Erzincan ili, merkez ilçe, belde ve köy ilkokullarında görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu araştırmanın örneklemini Erzincan ili, merkez ilçe ilkokullarında görev yapan 495 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin değerlendirilmesi ve analizi iki aşamada ortaya çıkarılmıştır. Öncelikle `Kaynaştırma Öğrencilerine Yönelik Öğretmen Algısı Ölçeğinden` elde edilen veriler kontrol edilmiştir. Kişisel Bilgi Formu ve `Kaynaştırma Öğrencilerine Yönelik Öğretmen Algısı Ölçeği` ve Çapri ve Kan (2006) tarafından Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan ` Öğretmen Kişilerarası Öz-yeterlik Ölçeği` kullanılarak toplanan veriler bilgisayarda SPSS istatistik programı üzerine kaydedilmiş, sonra istatistiksel analizler yapılmıştır.Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin Kaynaştırma Öğrencilerine Yönelik Öğretmen Algısı Ölçeği ve Öğretmen Kişilerarası Öz-yeterlik Ölçeğinden elde ettikleri puanların bazı değişkenler açısından farklılaştığı görülmüştür. Diğer bir deyişle öğretmenlerin kaynaştırma öğrencilerine yönelik algıları yaş, mezuniyet durumları, eğitim verdikleri sınıf mevcudu, eğitim verdikleri sınıfta özel gereksinimli öğrenci olup olamama durumlarına göre puan ortalamaları farklılaşırken cinsiyet, mesleki kıdem yılı, görev yaptıkları okulun yerleşim yeri türü, görev yaptıkları sınıf türü, eğitim verdikleri sınıfta özel gereksinimli öğrenci sayısına göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin öz yeterlik inançları ölçeğinden elde ettikleri puanların ise medeni durum, eğitim verdikleri sınıf mevcudu ile eğitim verilen sınıftaki özel gereksinimli öğrenci tanısına göre farklılaştığı bunun yanında yaş, mesleki kıdem yılı, eğitim verilen okulun yerleşim yeri türü, eğitim verilen sınıf türü, öğretmenin kaynaştırma eğitimi alıp almama durumu, eğitim verilen sınıfta özel gereksinimli öğrenci sayısı ile eğitim verilen sınıfta özel gereksinimli öğrenci olup olmama durumuna göre farklılaşmadığı belirlenmiştir. In this study, perceptions of classroom teachers towards mainstream students and their interpersonal self-efficacy beliefs; gender, age, marital status, year of professional seniority, graduation status, type of place of residence, class type, class size, number of students with special needs, status of students with special needs, diagnosis of students with special needs according to variables it was tried to determine whether it differentiated.The universe of this research; Erzincan province, central district, town and village primary school teachers constitute the primary school teachers. The sample of this research consists of 495 primary school teachers working in the central district primary schools in Erzincan. The evaluation and analysis of the data were revealed in two stages. Firstly, the data obtained from `Teacher Perception Scale for Inclusive Students kontrol were checked. Personal Information Form and Öğretmen Teacher Perception Scale for Inclusive Students `and` Teacher Interpersonal Self-Efficacy Scale yapılan which were adapted to Turkish by Çapri and Kan (2006) were recorded on SPSS statistical program and then statistical analyzes were performed. .As a result of the study, it was seen that the scores obtained from the teachers' perception of teacher perception scale and the teacher interpersonal self-efficacy scale differed in terms of some variables. In other words, while teachers' perceptions of mainstream students differ according to age, graduation status, class size they give education, whether they have special needs students or not, gender, professional seniority year, the type of place they work, the type of place they work, they did not differ according to the number of students with special needs. In addition, the scores obtained from the teachers' self-efficacy beliefs scale differ according to the marital status, the class size they provide education and the diagnosis of the students with special needs in the class they are educated, as well as age, year of professional seniority, type of place of education given, type of class of education, inclusive education It is determined whether the status of receiving or not varies according to the number of students with special needs in the class of education and whether there is a special needs student in the class of education.
Collections