Hazırlanan psikoeğitim programının lise öğrencilerinin duygu düzenleme becerilerine ve bilinçli farkındalık düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, hazırlanan psikoeğitim programının lise öğrencilerinin duygu düzenleme becerilerine ve bilinçli farkındalık düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırma, deney ve kontrol gruplu ön - test, son - test ve izleme testi modeline dayalı deneysel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılında Erzincan'da bir lisede öğrenim gören 15'i deney 15'i de kontrol grubunda olmak üzere toplam 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında deney grubuna hazırlanan 12 oturumluk psikoeğitim programı uygulanmış, kontrol grubuna ise herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Araştırmanın verileri, Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği (Gratz ve Roemer, 2004), Bilinçli Farkındalık Ölçeği (Brown ve Ryan, 2003) ve Psikoeğitim Programı Değerlendirme Formu (Deniz, 2017) kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde tekrarlı ölçümler için iki yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, hazırlanan psikoeğitim programının, deney grubundaki katılımcıların duygu düzenleme becerilerini önemli ölçüde arttırdığı ve bu farkın izleme ölçümünde de korunduğu görülmüştür. Ayrıca uygulanan programın etkisiyle deney grubundaki katılımcıların bilinçli farkındalık düzeyleri önemli ölçüde yükselmiş ve bu fark izleme ölçümünde de korunmuştur.Anahtar Kelimeler: Duygu Düzenleme, Bilinçli Farkındalık, Psikoeğitim Programı. This study aims to investigate the effect of psycho-education program on emotion regulation skills and conscious awareness levels of high school students. The research is an experimental study based on pre - test, post - test and follow - up test model with experimental and control groups. The study group of the survey consists of a total of 30 students, 15 of whom are in the experimental group and 15 of them are in the control group, in the second semester of 2018-2019 academic year. Within the scope of the survey, 12 sessions psycho-education program was applied to the experimental group and no intervention was made to the control group. The data of the study were obtained by using the Emotional Regulation Difficulty Scale (Gratz and Roemer, 2004), Conscious Awareness Scale (Brown and Ryan, 2003) and Psycho-education Program Evaluation Form (Deniz, 2017). In analysis of the data, two-way variance was used for repetitive measurements. As a result of the research, it was seen that the psycho-education program significantly increased the emotion regulation skills of the participants in the experimental group and this difference was also preserved in monitoring measurement. Besides, the conscicous awareness of the participants in the experimental group went up considerably with the effect of the program implemented and this discrepancy was maintained in the monitoring measurement. Keywords: Emotion Regulation, Conscious Awareness, Psycho-education Program
Collections