Türkiye ve Kazakistan`da okutulan ortaokul 7. sınıf Türkçe, kazakça ve Rusça ders kitaplarındaki metinlerin değer iletimi açısından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Kazakistan Eğitim ve Bilim Bakanlığı tarafından onaylanmış 7. sınıf ortaokul Kazakça ve Rusça ders kitapları ile Türkiye'de Mili Eğitim Bakanlığı okutulan 7. Sınıf Türkçe Ders kitabındaki metinlerde yer alan değerleri tespit etmek ve iki ülkede okutulan kitaplar arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma geleneğinden yararlanılarak doküman analizi deseni kullanılmıştır. Çalışmada, metinlerde yer alan değerler tespit edilmiş, değerlerin yer aldığı cümlelerden örnek alıntılar verilmiştir. Bu değerler evrensel, ulusal, dinî ve bilimsel olmak üzere dört ana başlık altında toplanmıştır. Ayrıca ders kitaplarında yer alan metinlerin türleri de tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda her iki ülkede okutulan ders kitaplarında özellikle evrensel değerlerin dağılımında benzerlik olduğu tespit edilmiştir. The purpose of this research was to determine the values conveyed by the in Ministry of National Edication's Turkish cours books and Kazakh and Russian cours books at the 7th grade as beeing apporoved by Kazakhstan Education and Science Ministry and similarities and differences between course books are taught in two countrie. In the study, all the texst in the cours books were analyzed, and sample quotations realted to the sentences indicating the values were inclueded. These values were gathered under four main titles including the national, universal, scholarly and religios values. Qualitative research method was used in the research. In addition, the types of texts in the textbooks were determined. As a result of the study, it was determined that there is a similarity especially in the distribution of universal values in the textbooks taught in both countries.
Collections