Nurettin Topçu`nun Türkiye`nin Maarif Davası isimli eserinin değerler eğitimi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda birçok araştırmaya konu olan değerler eğitimi Türkiye'de hâla uygulama açısından tam anlamıyla amacına ulaşmış değildir. Bu çalışmadaki başlıca amaç hem Nurettin Topçu'nun millî ve manevî yönden günümüz değerler eğitimine yansıttığı fikirleri görebilmek hem de bu fikirlerin Türkiye'de uygulanan değerler eğitimi programına dâhil edilebilirliğini ve uygulanabilirliğini gösterebilmektir.Bu çalışmada Nurettin Topçu'nun `Türkiye'nin Maarif Davası` isimli eserindeki değerler incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. İlk olarak bu çalışmada ele alınan değerlerin eserde var olup olmadığı tespit edilmiştir. Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları ve Milli Eğitim Temel Kanunu, ilköğretim kapsamındaki Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (2018), Türkçe Dersi Öğretim Programı (2018), Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı (2018) dâhil olmak üzere ele alınan değerlerden, üzerinde sıklıkla durulan on bir adet değer ayrıştırılarak değerler listesi çıkarılmıştır. Değer sınıflandırması yapıldıktan sonra eserde geçen değerler, bu değerler listesine göre dizilmiş, yorumları ve sayfa numaralarıyla birlikte verilmiştir. Son olarak eserde incelenen değerlerin hangi sıklıkla geçtiği ve var olan değerler içindeki yüzdelik dilimleri grafik ve tablolardan yararlanılarak aktarılmıştır.Araştırma sonucunda Nurettin Topçu'nun bu eserindeki değerlerin günümüzdeki değerlerle büyük oranda örtüştüğü görülmüştür. Eserde en fazla saygı (hürmet), merhamet, adalet ve fedakârlık değerleri tespit edilmiştir. Cömertlik, dürüstlük, eşitlik, iş birliği gibi değerlerin daha az sıklıkla işlendiği tespit edilmiştir.Çalışmadan elde edilen bulgulara dayanarak Nurettin Topçu'nun `Türkiye'nin Maarif Davası` isimli eseri `Değerler Eğitimi` konusunda yararlanılacak kaynaklar arasında sayılabilir. Values education, which has been the subject of many researches in Turkey in recent years, has not yet reached its full purpose in practice throughout the country. The main purpose of this study is to see the ideas that Nurettin Topçu reflected nationally and spiritually in today's values education and to show the applicability and applicability of these ideas to the values education program implemented in Turkey.In this study, Nurettin Topçu's `Türkiye'nin Maarif Davası` was examined in his book values. In the research, document analysis technique which is one of the qualitative research methods was used.Firstly, it was determined whether the values discussed in our study existed in the work. General values of Turkish National Education and Basic Law of National Education, Social Studies Course Teaching Program (2018), Secondary Education Turkish Language and Literature Course Teaching Program (2018), eleven values that are frequently discussed are separated and list of values is extracted. After the classification of values, the values in the work are arranged according to these values and given with the page numbers. Lastly, the frequency of the values examined in the work and the percentage slices within the existing values are transferred by using graphs and tables.As a result of the research, it was seen that Nurettin Topçu's work overlaps with the present values. The highest values of respect, compassion, justice and sacrifice were determined in the work. At least the values of generosity, honesty, equality and cooperation were determined.Based on the findings obtained from the study Nurettin Topçu's `Türkiye'nin Maarif Davası` is a work of `Values Education` in the conclusion that has been reached between resources to be utilized.
Collections