Afyon Kocatepe Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri ile farklı bölümlerdeki öğrencilerin serbest zaman aktivitelerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK L SANS TEZ ÖZETAFYON KOCATEPE ÜN VERS TES BEDEN EĞ T M VE SPORYÜKSEKOKULU ÖĞRENC LER LE FARKLI BÖLÜMLERDEKÖĞRENC LER N SERBEST ZAMAN AKT V TELER N NKARŞILAŞTIRILMASIRıfat YAĞMURBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri EnstitüsüOcak-2006Danışman : Yrd. Doç. Dr. Yücel OCAKÖZETBu araştırma; Afyon Kocatepe Üniversitesi'nde eğitim gören, BedenEğitimi Spor Yüksek Okulu öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin, serbestzamanlarında yapmış oldukları aktiviteleri belirleyip karşılaştırmayı amaçlamaktadır.Rekreasyon çalışmalarının, bireylerde zihinsel performans artışı, yaratıcılıkve kültürel gelişmeler açısından önemli olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikleüniversitelerde akademik olarak eğitim alan öğrencilerin , bilimsel ve sosyal hayattabaşarılı olabilmeleri için , akademik alt yapıları yanı sıra , kültürel sosyal ve beceridonanımları da etken olabilmektedir.Üniversiteler mesleki eğitim programlarının yanı sıra serbest zamandeğerlendirme etkinlikleri doğrultusunda öğrencilerin yönelimlerini belirlemelidir.Araştırmada veri toplama aracı olarak 29 sorudan ve 3 bölümden oluşan biranket uygulanmış, elde edilen verilerin frekans, yüzde (%) dağılımı ileilişkilendirmelerde ; Ki-kare (x) , SSPS programında yapılmış, anlamlılık düzeyleri0,05 olarak belirlenmiştir.Uygulanan anket üç bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler kişisel, aile veeğitim durumları ile serbest zamanlarını kapsamaktadır. Afyon KocatepeÜniversitesinde 2004-2005 Öğretim yılında öğrenim gören 571 öğrenciyeuygulanmıştır.Araştırmaya katılan Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerindenhaftada 26 saat ve üzeri ders alanların oranı %8,4 iken, bu oran diğer bölümlerdeeğitim alan öğrenciler için,%37,1 olarak belirlenmiştir. Beden Eğitimi ve Spor YüksekOkulu öğrencilerinden %22,9' u serbest zamanlarını verimli olarak kullandıklarınıdüşünürken, diğer bölüm öğrencilerinin %33,7 sinin bu fikre katıldıkları görülmüştür.Araştırmaya katılan tüm öğrencilerin %76,0'sı serbest zaman değerlendirmeaktivitelerinde, spor ve oyun etkinliklerini tercih ederken, bu ifadeye karşılık %47,7 siöncelikli uğraşlarının müzik olduğunu belirtmiştir. Beden Eğitimi ve Spor YüksekOkulu öğrencilerinin %30,6 sı serbest zamanlarını değerlendirmek için 2 saat zamanayırırlarken, diğer bölüm öğrencilerinin %35,6'sının 1 saat zaman ayırdıklarıbelirlenmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinden %51,6 sı serbestzamanlarında spor aktivitelerini tercih ederken, diğer bölüm öğrencilerinde bu oranınyalnızca %36,6 olduğu belirlenmiştir.Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinin yaşamlarındanmemnuniyet düzeylerinin, diğer bölümlerde spor aktiviteleri ile uğraşmayanlara göre,istatistiksel olarak farklılık göstermiştir ( P<0,05).Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinin, Afyon KocatepeÜniversitesi'ni kazandıktan sonra, daha önceden yapmış oldukları aktiviteleri devamettirmeleri konusunda, diğer bölüm öğrencilerine göre istatistiksel olarak önemli birfarklılık bulunmuştur (P<0,05).Televizyonda en çok izledikleri programlar karşılaştırıldığında, BedenEğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin, diğer bölüm öğrencilerine göre, sporprogramlarını izleme oranlarında , istatistiksel olarak farklılık gözlenmiştir (P<0,05).Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencileri ile diğer bölümöğrencilerinin, serbest zaman aktiviteleri karşılaştırıldığında, spor etkinlikleritercihleri konusunda, istatistiksel olarak farklılık belirlenmiştir (P<0,05).Anahtar Kelimeler:1-Beden Eğitimi ve Spor2-Serbest zaman3-Serbest Zaman Aktivitesi SUMMARYCOMPARISON OF LE SURE T ME AKT V T ES BETWEEN SCHOOL OFPHYS CAL EDUCAT ON AND OTHER COLLEGES IN STUDENTS OFAFYON KOCATEPE ÜN VERS TYThis study aimes to find and compare the activities of students in their sparetimes who are studying in physical education college and other colleges of AfyonKocatepe University.Beside professional training programs, universities should find out theattitudes of students about the activities in their spare times. Universities of course, isnot the only object of the finding out of the attitudes of students. But it could be seenthorough the findings that they have some value.In this study, a querry which was consisted 29 questions and 3 divisions, wasperformed and, Khi-square test is performed in Social Sciences Package of Statistics(SSPS) for the correlations of the frequence and percentiles of the findings, a p valuewas considered significant when less than 0,05.Querry has three divisions. Those divisions are consisted of personal, family,educational data and activities in the spare times. This querry was performed to the571 students who were studying in Afyon Kocatepe University in the years of 2004-2005.While the rate of taking lessons per week more than 26 hours was 8,4% in thestudents of Physical Education College, it was 37,1% in other colleges. 22,0% of thestudents in Physical Education College thought that they effectively managed theirspare times, 33,7% of the students in other colleges thought that they effectivelymanaged their spare times.While 76,0% of all students preferred sport activities for managing their sparetimes, 47,1% of all students mentioned that their preferring activity was music. Itwas found that 30,6% of the students of Physical Education College spend 2 hoursfor managing the spare times, the 35,6% of students of other colleges spend 1 hourfor managing the spare times. While the 51,6% of students of Physical EducationCollege preferred sprot activities in their spare times, the rate was the only 36,6% forthe students of other colleges.The satisfaction level of their lives for the students of Physical EducationCollege was significantly different when compared to the students of other collegeswho did not interested in sports (P<0,05).Continuing the activities before and after the university education wassignificantly different for the students of Physical Education College when comparedto other colleges (P<0,05).The rate of watching sport programmes was significantly different for thePhysical Education College Students when compared with the students of othercolleges for the rating of the television programme watch (P<0,05).Prefferring the sport activities for the students of Physical Education Collegewere statistically significant when compared to the students of other colleges for theactivities in their spare times (P<0,05)Key Words :1- Physical Education And Sport2- Leisure Time3- Recreation
Collections