Show simple item record

dc.contributor.advisorAltun, Yener
dc.contributor.authorÇatal, Mahfuz
dc.date.accessioned2020-12-10T11:12:36Z
dc.date.available2020-12-10T11:12:36Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-04-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256925
dc.description.abstractÖZETİLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL DESTEKLİ ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL BİR ANALİZÇATAL, MahfuzYüksek Lisans Tezi, İstatistik Anabilim DalıTez Danışmanı: Dr. Öğr. Üyesi Yener ALTUNŞubat 2020, 73 sayfa.Matematik öğretiminde matematik derslerinin kendine has soyut yapısı bu dersin anlaşılmasında güçlüklere neden olmaktadır. Bu bağlamda matematik öğretiminin konuya uygun materyallerle somutlaştırılarak desteklenmesi, zengin öğrenme yaşantılarının sağlanması son derece önemlidir. Bu tez çalışmasında, ilköğretim matematik öğretiminde materyal destekli öğretimin öğrenci başarısına olan etkisi analiz edilecektir. İlköğretim matematik konularının öğretiminde materyal destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisini amaçlayan bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde araştırmanın problemi, önemi, amacı, varsayımları, sınırlılıkları verilmiş ve literatür taraması yapılmıştır. İkinci bölümde, matematik eğitimi ve öğretimi ile ilgili bilgiler yer almaktadır. Üçüncü bölümde araştırmada kullanılan yöntem ile ilgili bilgiler ele alınmaktadır. Dördüncü bölümde Van ilindeki merkezi bir ilköğretim okulunda uygulanan testler ile elde edilen bulgulara ve bulguların yorumlanmasına yer verilmektedir. Beşinci bölümde, tartışma ve sonuçlar yer almaktadır.Anahtar kelimeler: Matematik, Matematik öğretimi, Materyal destekli öğretim
dc.description.abstractABSTRACTA STATISTICAL ANALYSIS ON THE EFFECT TO STUDENT SUCCESS OF MATERIAL SUPPORTED TEACHING METHOD IN ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHING ÇATAL, MahfuzMSc Thesis, Statistic Supervisor: Asst. Prof. Dr. Yener ALTUNFebruary 2020, 73 pages.The unique abstract structure of mathematics lessons in mathematics teaching causes difficulties in understanding this lesson. In this context, it is extremely important to support mathematics education by concretizing it with materials suitable for the subject and providing rich learning experiences. In this thesis, the effect of material supported teaching in elementary mathematics teaching on student achievement will be analyzed. This study, which aims at the effect of material-supported instruction on student achievement in teaching mathematics subjects in primary education, consists of five sections. In the first section, the problem, importance, purpose, assumptions and limitations of the research are given and a literature review is made. In the second section, there is information about mathematics education and teaching. In the third section, information about the method used in the research is discussed. In the fourth section, the findings obtained through the tests applied in a central primary school in Van and the interpretations of the findings are given. The fifth section includes discussion and conclusions.Keywords: Mathematics, Mathematics teaching, Material supported teachingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretiminde materyal destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi üzerine istatistiksel bir analiz
dc.title.alternativeA statistical analysis on the effect to student success of material supported teaching method in elementary mathematics teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-28
dc.contributor.departmentİstatistik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10332655
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid620095
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess