Eğitsel oyunlarla desteklenen öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına, fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına ve bilgilerin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Fen Bilimleri dersi `Kuvvetin Etkileri` ünitesinde eğitsel oyunlarla desteklenen öğretimin gerçekleştirildiği deney grubu öğrencileri ile mevcut programa uygun öğretimin gerçekleştirildiği kontrol grubu öğrencileri arasında akademik başarı, bilgilerin kalıcılığı ve fen bilimleri dersine yönelik tutum açısından bir fark olup olmadığını belirlemektir.Araştırmanın örneklemini 2017–2018 eğitim-öğretim yılında 4. sınıfların iki şubesinde öğrenim gören 41 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desendedir. Çalışmada bir deney grubu (DG, N=20) ve bir kontrol grubu (KG, N=21) belirlenmiştir. Ünitenin öğretimi deney grubunda eğitsel oyunlarla desteklenen öğretim yöntemiyle, kontrol grubunda ise Milli Eğitim Bakanlığı'nın hâlihazırdaki fen bilimleri öğretim programına göre öğretim gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak uygulama öncesi ve uygulama sonrasında akademik başarı testi ve tutum ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama araçları uygulama öncesi oluşturulan gruplar arasında fark olup olmadığını belirlemek amacıyla ön test, uygulama sonrasında ise uygulanan yöntemlere bağlı olarak ortaya bir fark çıkıp çıkmadığını belirlemek amacıyla son test olarak uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin analizinde parametrik testler (t-testi) kullanılmıştır.Sonuç olarak öğretim süreci sonunda grupların akademik başarıları ve bilgilerin kalıcılığı puanları arasındaki farklılıklar eğitsel oyunlarla desteklenen öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı çıkmıştır. Grupların fen bilimleri dersine yönelik tutumlarında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır.ANAHTAR KELİMELER(Eğitsel oyun, Fen öğretimi, Oyun temelli öğrenme.) The aim of this study is to determine whether there is a difference between the students in the experimental group in which the instruction is supported by educational games and thecontrol group students in accordance with the current program the academic achievement, persistence of knowledge and attitude towards the science course in Science course in the in `Effects of Force` unit.The sample of the study consisted of 41 students from two classes at 4th grade in 2017-2018 academic year. The study used quasi- experimental desing with pre-post . In the study, one experimental group (DG, N = 20) and one control group (KG, N = 21) were determined. In this unit, teaching was carried out in the experimental group by the teaching method supported by educational games and in the control group according to the current science curriculum of the Ministry of Education. As data collection tools ; academic achievement test and attitude scale were used before and after the application.Collecting data tools were applied as a pre-test to determine whether there was a difference between groups which were formed before implementation.After implementation they were applied as a post-test for the purpose of determining whether there became a difference according to the methods implemented.In the analysis of data obtained from study, parametric tests (t-test) were used. As a result, the differences between the academic achievements of the groups and the persistence of the information at the end of the teaching process were statistically significant in favor of the experimental group in which the teaching method supported by educational games was applied. There was no statistically significant difference in the attitudes of the groups towards the science course. KEYWORDS(Educational games, science education, game-based learning.)
Collections