Reklam verenlerin beklentileri odağında açıkhava reklamları: Hatay örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, kamusal yaşantımızın bir parçası haline gelen açıkhava reklamlarının güncel durumu Hatay ilinde reklam verenler odağından araştırılmıştır. Reklam verenleri açıkhava reklamlarına yönlendiren amaçlar ve sebepler incelenerek keşifsel olarak beklentileri değerlendirilmiştir.Birinci bölümde reklam kavramının tanımı yapılmış, reklamın tarihi, amacı, özellikleri ve reklam araçları hakkında bilgiler verilmiştir. Bu bölüm, açıkhava reklamlarıyla ilgili yapılan incelemelere temel teşkil etmektedir.Çalışmanın ikinci bölümde açıkhava reklamının tanımı yapılarak, tarihsel gelişimi ve türleri incelenmiştir. Dünyada ve Türkiye'de açıkhava reklamlarının gelişim süreci araştırılmış, açıkhava reklamlarının kitlelere ulaşma şekilleri incelenmiştir. Ayrıca bu bölümde açıkhava reklamının uygun hedef kitlelere ulaşmada üstün ve zayıf yönleri tartışılmıştır.Üçüncü bölümde ise; reklam sektörünün bileşenleri incelenerek, Türkiye'de ve Dünyada günümüz açıkhava reklamcılığının güncel durumu araştırılmıştır. Aynı zamanda bu bölümde açıkhava reklamlarında kullanılan farklı yaklaşımlar, ülkemizden ve dünyadan örneklerle anlatılmıştır. Dördüncü bölümde araştırmanın problem durumu, araştırmanın amacı, önemi, sınırları ve yöntemi hakkında bilgiler verilmiş, elde edilen bulgular yine bu bölümde tartışma olarak sunulmuştur.Beşinci bölüm tezi sonlandıran bölüm olup, sonuç ve önerilerden oluşmaktadır. Bu tez çalışmasında Hatay ilinde reklam verenlerin; günlük kent yaşantımızın içinde yer alan ve oldukça sık başvurulan bir reklam iletişim yöntemi olan açıkhava reklamlarından beklentileri hakkında keşifsel bir araştırma ve değerlendirme yapılmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Reklam, Reklam Verenler, Açıkhava Reklamları, Açıkhava Reklam Mecraları In this study; outdoor advertising that has become a part of our public life is examined from advertisers' point of view in Hatay. An exploratory research is conducted on advertisers to understand the reasons that direct them to outdoor advertising and their expectations are analyzed. In the first part of the thesis the term advertisement is defined and the history, goals, characteristics and channels of advertising are discussed. This part forms the basis for the investigations on outdoor advertising.In the second part of the study; the definition of outdoor advertising is given and its historical development and types are examined. The development of outdoor advertising in the World and in Turkey is investigated, and the ways it reaches the masses are discussed. In addition, this section attempts to explain the strengths and weaknesses of outdoor advertising.In the third part; the components of the advertising industry are examined along with the current state of contemporary outdoor advertising in Turkey and in the World. Moreover, different approaches to outdoor advertising discussed in this section with examples from our country and the World.In the fourth part; the problem of the research is presented. The goal, importance, limits and the method of the research are given. The findings are presented as a discussion in this section.The fifth section is the final part of the thesis where conclusions and recommendations are included.In this research, an exploratory evaluation on advertisers in Hatay are conducted in order to gain an insight into their expectations from outdoor advertising as a popular communication method that is part of our everyday city livesKEY WORDS: Advertising, Advertisers, Outdoor Advertising, Outdoor Advertising Channels
Collections